• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal & Horizontaal zoeken inclusief een "sommatie" vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdevries123456

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2018
Hi all,

Ik heb een vraagstuk waarbij ik verschillende criteria's tegen elkaar wil afstrepen.

Bijgevoegd in het Excel bestand staan 2 verschillende tabbladen. Het eerste tabblad bevat een data tabblad waarbij data wordt geplakt. De kolom Aantal is daarbij afkomstig uit verschillende functies die ik voor dit vraagstuk achterwegen laat. Het lijkt wellicht onlogisch maar, het is wel hoe de data gevormd wordt.

Het probleem is dat ik per week&naam op week&naam niveau een aantal wil generen in optelblad. Dus dan wil op naamniveau op weekbasis daar de juiste aantallen generen, Zodat ik aan het einde met behulp van een som functie het totale aantal kan bepalen.

Het is namelijk zo dat er in het dataveld meerdere duplicaten staan mbt naam&week.
40 Henk de Vries 10
40 Henk de Vries 10

Nu wil ik in een overzicht mbv een functie het totale aantal van 10 generen op basis van de naam en het week nummer(40), De reden hiervoor is dat de weken van 1-52 lopen en het aantal namen kan oplopen tot 200 stuks, alleen kom ik hier niet uit. Geen idee of dit überhaupt mogelijk is vandaar jullie hulp.

Zie bijgevoegd Excel-Bestand.

Met vriendelijek groet,

Henk de Vries

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Henk,

deze in C4 en dan naar beneden en naar rechts doortrekken?

PHP:
=MAX(('Data blad'!$A$5:$A$28=C$3)*('Data blad'!$A$5:$B$28=$B4)*('Data blad'!$C$5:$C$28))

Invoeren met CONTROL + SHIFT + ENTER

Deze voor C4:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX('Data blad'!$C$5:$C$28;VERGELIJKEN(C$3&$B4;'Data blad'!$A$5:$A$28&'Data blad'!$B$5:$B$28;0));"")
Let op matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren en voor doorvoeren.

=ALS.FOUT(INDEX('Data blad'!$C$5:$C$28;VERGELIJKEN(C$3&$B4;'Data blad'!$A$5:$A$28&'Data blad'!$B$5:$B$28;0));"")

Deze functie werkt uitstekend, bedankt voor de snelle reactie.

Met vriendelijke groet,

Henk de vries

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan