Verticaal uitlijnen in tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Ik werk met Office2003. Hoe kan ik tekst in een tekstvak verticaal uitlijnen? Ik weet dat je bij "Pagina-instelling" verticaal kunt uitlijnen, maar als ik een tekstvak selecteer is "Pagina-instelling" niet actief.

't is dat er nog niemand gereageerd heeft:
of je de tekst in een tekstvak verticaal kunt uitlijnen weet ik niet, maar een andere oplossing is mi. net zo gemakkelijk alsmede zeer efficient:
verklein het tekstvak zodanig dat de randen de tekst nauw omsluiten en je hoeft geen verticale uitlijning meer toe te passen.
Mocht daardoor de gewenste layout op de rest van de betreffende pagina niet meer kloppen dan verander je de afstand van de randen van het tekstvak tot aan de overige tekst en daarmee krijg je een virtuele marge aan alle zijden van het tekstvak met als gevolg dat het lijkt alsof het tekstvak groter is dan het in werkelijkheid is EN de tekst staat ook nog eens in het missen tussen de overige items op de pagina.

Andere optie is de bovenmarge en de ondernarge IN het tekstvak zodanig aan te passen dat de tekst handmatig door jou wordt gedwongen zichzelf uit te lijnen. (Bovenmarge bijvoorbeeld 4 centimter en de ondermarge 0,5 centimeter)

Laatst bewerkt:
Dag Smallcat,

Maak een tabel met één cel. Tabel–Tabeleigenschappen–Cel: vertikaal uitlijnen

Gegroet,

Axel.

Hallo Axel,

Ik weet dat het ook in een tekstvak kan, maar deze manier is ook prima. Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Ineke

Dag Smallcat,

Ja, maar dan staat er een tabelcel in het tekstvak. In het tekstvak kun je wel vertikale tekst zetten.

Gegroet,

Axel.

Als ik je vraag goed begrijp, dan kun je toch een tekstvak aanmaken, deze selecteren en vervolgens via Opmaak - Tekstrichting de gewenste uitlijning kiezen?

Groeten, Marianne

Dag Marianne,

Dat is zo maar dat heet tekstrichting. Verticale uitlijning betekent voor mij in het tekstvak verticaal in het midden zetten.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan