Verticaal vullend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorants

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Berichten
105
hoi allemaal,

ik zit met het volgenden probleem:
ik heb één container div die een horizontale beperking geeft (800px in het midden van de pagina)
daar binnen zitten twee divs van 100 px hoog en 800 px breed met daaronder een iframe.
tot zover geen punt.
maar nu is het probleem dat ik het ifame de rest van de pagina wil laten vullen.
als ik height:100% doe dan wordt dat de hoogte van de pagina en dus tweehonderd px te veel.

hopelijk is het een beetje te volgen.
weet iemand een oplossing?

groetjes,

joran
 
HTML:
<HTML>
	<HEAD>
		<STYLE>
		</STYLE>
	</HEAD>
	<BODY>
		<div style="position: relative; top: -10px; width:800px; margin: 0 auto; height: 100%;">
			<div style="position: relative; height:100px; width:800px; background-color: #800000; margin: 0 auto;">&nbsp;</div>
			<div style="position: relative; height:100px; width:800px; background-color: #008000; margin: 0 auto;">&nbsp;</div>
			<div id="mainDiv" style="position: relative; width: 800px; margin: 0 auto;">
				<iframe style="width: 800px; border: 0; margin: 0 auto;" id="mainIframe" src="index.html"></iframe>
			</div>
			<SCRIPT type="text/javascript">
					document.getElementById('mainDiv').style.height=(window.innerHeight - 200)+"px";
					document.getElementById('mainIframe').style.height=(window.innerHeight - 200)+"px";
				</SCRIPT>
    </div>
  </BODY>
</HTML>
 
Laatst bewerkt:
O ja. En om de een of andere reden werkt het niet in IE.
 
hoi,

heb het allemaal werkende gekregen, hartstikke bedankt. :)
inderdaad raar dat IE het niet doet, ook andere javascriptjes lijken daarin niet te werken.... kan dat kloppen?

groetjes,

joran

EDIT: dit is meer een kwestie voor in het javascript forum, ik sluit het hierwel, bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan