• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken +1

Status
Niet open voor verdere reacties.

MRdesign

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Goedemiddag,

Bijgevoegd bestandje geeft het probleem denk ik duidelijk weer. De lijst met gegevens A4:C10 bevat in kolom A een aantal "A" welke de aanbiedingen zijn.

Nu wil ik graag een lijst maken van alle aanbiedingen met de bijbehorende prijzen (WAT IK WIL). Met verticaal zoeken krijg ik wel de eerste gegevens in een lijstje maar als ik die formule doortrek naar beneden herhaal ik steeds deze gegevens. Eigenlijk zou het verticaal zoeken +1 moeten zijn.

Iemand enig idee?

Dank u!

MRdesign

Bekijk bijlage TEST.xlsx

Wijzig in de formule de parameter $A$5:$C$10 in A5:C10

Dan komen (heb ik ook ff geprobeerd) alle aanbiedingen er dubbel in te staan omdat er in het geval zoals MRDesign hem erop zet, om de 2 artikelen er een A staat. Kortom dan krijg je 2 x de mercedes, 2x de Ferrari, en 2x de Ford...

Dat ligt dan aan de inrichting van je zoekmatrix.

Dat is een hele mooie (beetje ingewikkelde) formule JeanPaul28! Ik zal hem eens ontleden wat je allemaal gedaan hebt maar de uitkomsten zijn precies zoals ik ze wilde hebben. En ook nog mooi op volgorde!

Bedankt!

UPDATE:

Ik ben een tijdje bezig geweest om de formule te ontleden maar ik ben er nog niet helemaal achter wat deze formule allemaal doet (behalve de juiste waarden op de juiste plek toveren :D :thumb:)

Zou je wellicht in het kort een omschrijving kunnen geven wat het gedeelte van de formule INDEX allemaal doet?

Het eerste gedeelte is mij volstrekt duidelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan