• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken alleen lezen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinvandod

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
Ik ben bezig met een formulier te maken samen waar verticaal zoeken in voorkomt. Dit bestaat uit 2 tabbladen. De eerste functionerend als database/ tabel en de 2e als formulier waar ik met behulp van keuzelijst met invoervak gebruik maak om informatie in te vullen wat er in de database/tabel staat.

Alles werkt alleen als ik mijn blad beveilig krijg ik de waarschuwing:

De cel of grafiek die u wilt wijzigen is beveiligd en heeft het kenmerk Alleen-lezen en moet ik dus eerst de beveiliging eraf halen dat het wilt werken.

Nu heb ik de 2 tabladen die met elkaar in verbinding staan al de blokkering eraf gehaald maar nog werkt dit steeds niet.

Hoe krijg ik dit voor elkaar dat dit ook gaat werken met een beveiligd blad ipv alleen zonder beveiliging.

Alvast bedankt

Als het een formulierbesturingselement is, zul je van de cel die je gelinkt hebt aan je keuzevak de beveiliging moeten halen. Plaats je keuzevak over de gelinkte cel, en verwijs een andere beveilgde cel naar de gelinkte cel.

Ik heb van beide tabbladen alle cellen de blokkering al afgehaald, maar nog steeds is het niet mogelijk.

Of bedoel je wat anders? Want ik zou niet anders weten wat je bedoeld

Hier is het terug, ik heb de cellen crewnummer 1 t/m 14 onder hun eigen keuzevak gezet. De beveiliging van die cellen is eraf, kolom A is leeg en heb ik gewoon weer verborgen. Als je nu de beveiliging op je werkblad zet, werkt alles normaal.
Had je gewoon de beveiliging van kolom A had uitgevinkt, had het ook gegeaan.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VEJMMFA4UJN3.xlsm

Ad,

Hartstikke bedankt het werkt inderdaad perfect, echter bedoel je met beveiliging geblokkeerd uitvinken? Want ik heb daarmee alles geprobeerd.

Nogmaals bedankt

Erwin

Erwin,

Je kunt voor elke cel of groep cellen aangeven of ze beveiligd moeten worden.
Selecteer de cel of cellen: Klik rechts en kies voor Celeigenschappen > Bescherming
Haal het vinkje weg bij: Geblokkeerd en Verbergen > OK
Als je nu kiest voor Blad beveiliging, is het hele blad beveiligd met uitzondering van deze cellen.
Als je maar enkele cellen wilt beveiligen, selecteer je het hele werkblad (links boven) haal het vinkje weg bij Geblokkeerd, selecteer daarna de cellen die je wilt beveiligen en zet daar het vinkje terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan