• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken, domme vraag waarschijnlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
f4 =VERT.ZOEKEN("spel";$B$2:$E$7;2;0)

zie de $ in de rode tekst.

P.s. de enigste domme vragen die er zijn, zijn de vragen die niet gesteld worden.
 
f4 =VERT.ZOEKEN("spel";$B$2:$E$7;2;0)

zie de $ in de rode tekst.

P.s. de enigste domme vragen die er zijn, zijn de vragen die niet gesteld worden.

Mja, dat had ik ook geprobeerd, maar dan zegt ie mij bij alles 'Joep'. Leek me ook vreemd...
 
Als je in iedere cel dezelfde waarde opzoekt ("spel") krijg je in iedere cel hetzelfde resultaat.
Welk resultaat wil je zien?
 
Dat alles Joep is komt doordat je op "spel" zoekt. Ja, dan is het niet zo vreemd dat alleen Joep wordt gevonden. Kijk eens in het bijgevoegde bestand. Ik heb er een aantal zoek opdrachten uitgehaald.
Trouwen heeft Oeldere gelijk.
 

Bijlagen

  • Kopie van verticaal zoeken.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 30
Dat alles Joep is komt doordat je op "spel" zoekt. Ja, dan is het niet zo vreemd dat alleen Joep wordt gevonden. Kijk eens in het bijgevoegde bestand. Ik heb er een aantal zoek opdrachten uitgehaald.
Trouwen heeft Oeldere gelijk.

Ik snap het al!! Dank allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan