• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal Zoeken dubbele waarde horizontaal transponeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 94799
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 94799

Hi

Ik heb de volgende uitdaging. In het document staan dubbele waarden, de formule verticaalzoeken (=IFERROR(VLOOKUP(A1;$C$1:$D$100;2;0);"niet beschikbaar")) geeft als resultaat de eerst gevonden waarde of als er geen waarde gevonden wordt "niet beschikbaar". Ik heb echter ook de dubbele waarden nodig voor de berekening. De dubbel gevonden waarden moeten horizontaal getransponeerd worden naast het resultaat.

Ik heb een voorbeeld met de (=IFERROR(VLOOKUP(A1;$C$1:$D$100;2;0);"niet beschikbaar")) toegevoegd hierin geef ik twee voorbeelden: werking huidige formule, in de gewenste uitkomst :)

Ik hoop dat het duidelijk is :) Thanks alvast

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoiets?
Code:
[NL]B11: =ALS.FOUT(INDEX(ALS(IS.EVEN(KOLOM());$K:$K;$L:$L);KLEINSTE(ALS($J$3:$L$85=$A11;RIJ($3:$85));INTEGER(KOLOM()/2)));"-")

[EN]B11: =IFERROR(INDEX(IF(ISEVEN(COLUMN());$K:$K;$L:$L);SMALL(IF($J$3:$L$85=$A11;ROW($3:$85));INT(COLUMN()/2)));"-")
Let op: matrixfunctie, dus afsluiten met Control+Shift+Enter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan