Goedemorgen allemaal,
Ik ben hier nieuw en ben sinds een maand bezig met excel. Nu heb ik de basis wel redelijk onder de knie, maar nu wil ik een macro schrijven om mijn bestand ook voor andere mensen werkbaar te maken, zodat er zo weinig mogelijk tijd verloren gaat aan het invullen van het bestand.
Ik ben echt al een tijdje aan het zoeken, maar heb helaas nog niks kunnen vinden wat toepasbaar is. Als iemand een link weet met dezelfde vraag, zou diegene dan zo vriendelijk kunnen zijn om deze link door te zenden.
Achtergrond:
-Excel 2003
Ik heb een lijst van rond de 1000 rijen en iets van 20 kolommen. Deze lijst bevat documenten die elke week worden ingeleverd om te worden nagekeken.
-Wanneer ze binnen komen krijgen ze de datum van binnenkomst.
-Nu worden ze nagekeken en beoordeeld. Dit kan zijn Rejected, For Review, Comments of Accepted.
Wanneer het bestand Accepted is, is deze klaar voor gebruik.
Elke week komen er ongeveer 20 documenten binnen, waarvan 10 nieuwe en 10 revisies, die opnieuw beoordeeld moeten worden. De verwachting is dat dit de komende weken op gaat lopen naar 50 per week.
2 keer per week wordt er een Dump gemaakt uit een programma en in Excel geladen. de DUMP is ook een .xls bestand. Bekijk bijlage hulpgevraagd.xls
Acties:
-De DUMP wordt geladen in het tabblad DUMP. is een excel bestand.
-Door het No(welke uniek is) moet hij de nieuwe gegevens automatisch updaten in het tabblad OVERVIEW.
-Alles wat gevonden is, moet automatisch verwijderd worden uit de DUMP lijst.
-Hierna moet de dumplijst weer leeg zijn, voor de volgende dump.
-De OVERVIEW Lijst moet gevuld blijven. Ook wanneer de DUMP weer leeg wordt gemaakt.
Ik hoop dat het duidelijk is!
alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben hier nieuw en ben sinds een maand bezig met excel. Nu heb ik de basis wel redelijk onder de knie, maar nu wil ik een macro schrijven om mijn bestand ook voor andere mensen werkbaar te maken, zodat er zo weinig mogelijk tijd verloren gaat aan het invullen van het bestand.
Ik ben echt al een tijdje aan het zoeken, maar heb helaas nog niks kunnen vinden wat toepasbaar is. Als iemand een link weet met dezelfde vraag, zou diegene dan zo vriendelijk kunnen zijn om deze link door te zenden.
Achtergrond:
-Excel 2003
Ik heb een lijst van rond de 1000 rijen en iets van 20 kolommen. Deze lijst bevat documenten die elke week worden ingeleverd om te worden nagekeken.
-Wanneer ze binnen komen krijgen ze de datum van binnenkomst.
-Nu worden ze nagekeken en beoordeeld. Dit kan zijn Rejected, For Review, Comments of Accepted.
Wanneer het bestand Accepted is, is deze klaar voor gebruik.
Elke week komen er ongeveer 20 documenten binnen, waarvan 10 nieuwe en 10 revisies, die opnieuw beoordeeld moeten worden. De verwachting is dat dit de komende weken op gaat lopen naar 50 per week.
2 keer per week wordt er een Dump gemaakt uit een programma en in Excel geladen. de DUMP is ook een .xls bestand. Bekijk bijlage hulpgevraagd.xls
Acties:
-De DUMP wordt geladen in het tabblad DUMP. is een excel bestand.
-Door het No(welke uniek is) moet hij de nieuwe gegevens automatisch updaten in het tabblad OVERVIEW.
-Alles wat gevonden is, moet automatisch verwijderd worden uit de DUMP lijst.
-Hierna moet de dumplijst weer leeg zijn, voor de volgende dump.
-De OVERVIEW Lijst moet gevuld blijven. Ook wanneer de DUMP weer leeg wordt gemaakt.
Ik hoop dat het duidelijk is!
alvast bedankt voor de hulp!