Verticaal zoeken en vergelijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvag

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Beste Excel experts,

Ik loop tegen een probleempje aan waar ik niet uitkom.
In verband met een verhuizing, heb een database gemaakt met de werkbladen "Dashboard, Database en Param".
In het werkblad "Dashboard" wordt in kolom B de omschrijving van artikelen die in een bepaalde doos zitten weergegeven.
In kolom C van het Dashboard het dooslabel weergegeven, en in kolom D wordt de plaats van opslag weergegeven.
Als ik nu op het Dashboard een artikel in type wat zich in ergens kolom C van de database bevind, krijg ik een foutmelding.
In het werkblad "Database" heb ik in cel C6 de tekst "Doos" ingevoerd. Deze tekst wordt wel gezien en werkt het zoals ik zou willen.
In de formule ga ik zoeken en vergelijken, maar ik zou moeten zoeken naar bepaalde tekst, woorden of delen daarvan.
Nu zal dat waarschijnlijk met VBA moeten omdat bepaalde artikelen ook in andere dozen zou kunnen zitten.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben met uitleg van mijn probleem.

Alvast bedankt

[formule]

=ALS(B3="";;(INDEX(Database!$C$4:$F$234;VERGELIJKEN(B3;Database!$C$4:$C$234;);VERGELIJKEN(2;Database!$C$4:$F$4;))))

[/formule]

Bijlagen

Hallo Philiep,

Bedankt voor je hulp. Hier kan ik wat mee. Fijn weekend.

Dat kan toch ook met een formule

Code:
=ALS($B$3="";;INDEX(Database!$C$4:$F$234;VERGELIJKEN("*"&$B$3&"*";Database!$C$4:$C$234;0);KOLOM()-1))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan