• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken Excel 2003 #N/B

• Onderwerp starter Onderwerp starter erka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Verenigingslid
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo,

ik heb een Excel bestand waarin ik verticaal zoek naar een bepaalde waarde in een cel.

als de uitkomst een getal is wil ik dat deze uitkomst gebruikt wordt,
als de uitkomst #N/B is wil ik dat de waarde uit een naastliggende cel gebruikt wordt.

Ik neem aan dat bijgaand bestand een en ander verduidelijkt.

alvast bedankt!

Rutger

Bijlagen

Met de volgende formule in H16 (welke naar beneden getrokken kan worden) is wellicht de oplossing
Code:
=ALS(ISFOUT(E16);G16;ALS(E16>1;G16;E16))

Goedemorgen,

hartelijk dank voor het meedenken! beide oplossingen geven de gewenste uitkomst, ik heb de oplossing van Koster1984 uiteindelijk gebruikt. de oplossing van jempi10 krijg ik ik het bestand waarin ik het zelf uiteindelijk gebruik niet werkend.

wat betekent dit =_xlfn. in de formule? gerbuikt in kolom c?

=_xlfn.IFERROR(VERT.ZOEKEN(D16;$N$16:$P$31;2;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(F16;$N$16:$P$31;2;1))

vr gr rutger

Ah, zoiets dacht ik al. dan is het duidelijk!

Bedankt voor de oplossing!

Sorry voor het misverstand, maar ja, ik had eerst een verkeerde bijlage meegestuurd.
Heb daarna de juiste doorgestuurd, die voor 2003 wel werkt.
Misschien mijn bijlage nog eens bekijken, want het resultaat is wel heel verschillend van Koster.
Succes.
Mvg.

Goedemorgen,

mij reactie heeft even op zich laten wachten. onbewust heb ik de formule van koster in mijn uiteindelijke bestand wel goed gebruikt zodat ik hier de juiste waarden kreeg.

Koster:
=ALS(ISFOUT(E16);G16;ALS(E16>1;G16;E16))
ik:
=ALS(ISFOUT(E16);G16;ALS(E16>1;E16;G16))

de formule van Jempi is uiteindelijk interessanter omdat ik hierbij minder kolommen hoef te gebruiken, ik moet alleen even kijken (begrijpen) hoe deze in elkaar zit.

vr gr Rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan