• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken EXTRA

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ.Funny

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Ik heb een bestand en zoek een soort verticaal zoeken functie, welke niet alleen de bijgevoegde waarde vind, maar dan ook nog eens die waarde welke in een andere kollom de hoogste waarde heeft,

Ik probeer ff wat duidelijker te zijn (doe er ook een voorbeeld bij)

Ik zoek het bedrag dat hoort bij 1100 (Cel I1) waarbij een zo hoog mogelijke waarde staat in kolom G. Op de plaats van de rode kruisjes moet komen te staan: 12878,46.

Ik kom er ook na veel zoeken (waarschijnlijk verkeerde zoekwoorden) niet uit!!!

Alvast bedankt!!

Bijlagen

tweede zoekargument

Hoi,

Stel dat je er een tweede vertikaal zoeken achter zet dan krijg je wat je zoek.
Gevaar is dat je niet de hoogste vind maar de eerste.

Zie voorbeeld.

Bijlagen

Hmmmm ik heb niet het idee dat dat gaat werken! Of ik begrijp je niet helemaal goed. Die vijf in kollom G kan ook een 7 zijn of een 11 of 12 (niet hoger trouwens want 12 =december ( kollom G zijn de maanden)

Maar iig bedankt voor je snelle reactie!!!

Het antwoord is goed, (snap alleen niet precies wat er wordt gedaan) maar heb de formule gekopieerd naar vervolgcellen en die kloppen dan niet. (ik heb erachter gezet wat het antwoord moet zijen.

Maar wederom jij ook bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan