• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal Zoeken geeft geen goede resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Haallo Allemaal,

Ik snap er even niets van, ik probeer om gegevens uit een tabel te halen met verticaal zoeken.

Het is de bedoeling, dat je een plaatsnaam invuld, dat er dan een code ervoor komt te staan.

De formule geeft geen goede reslutaat aan, zo kan hij bij aantal plaatsen de code niet vinden, en of geeft een verkeerde weer. Maar bij andere plaatsen
geeft hij weer wel de juiste code.

Kan iemand zien wat ik eigelijk verkeerd doe?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je moet ONWAAR gebruiken, niet WAAR.

Bedankt voor je reactie, dit werkt, echter probeer ik het dit ook op een andere sheat. En daar krijg ik #N/B als resultaat.

in de Kolom D kiest men een Projectnaam aan, deze veld is gevalideerd van kolom L.
En Kolom C is verticaal zoeken met een tabelmatrix K8 t/m L19. en zou in het kolom C de code van K laten tonen.

Deze formule heb ik nu net als in de vorige op ONWAAR gezet en krijg ik de #N/B melding, en bij WAAR krijgen alle verschillende projecten dezelfde nummer.

Ik begrijp niet waar mijn fout precies ligt :(

Bijlagen

Vert.Zoeken werkt alleen naar rechts toe; als je op Projectnaam wilt zoeken, dan moeten de resultaatcodes dus in kolom M staan en niet in kolom K. Het kan overigens wel, links zoeken maar dan heb je een andere formule nodig. Moet ik even opzoeken voor de juiste syntax :).

Wie wat bewaart die heeft wat :). In C8 dan dit:
Code:
=VERT.ZOEKEN(D8;KIEZEN({1\2};L6:L17;K6:K17);2;ONWAAR)

@OctaFish Echt heel erg bedankt voor je input, en dat je je snel heb willen reageren, ik ga hiermee aan de slag.

En anders heb je altijd nog INDEX/VERGELIJKEN

Ik heb even gekeken, en geprobeer, en dit begin ik nu ook wel meer te begrijpen, heel erg bedankt.

@jveer: Kiezen lijkt mij een stuk makkelijker in het gebruik, zeker als het om één zoekwaarde gaat en één retourwaarde. Dan kom je met twee te verwisselen kolommen prima uit :).

Ik heb inderdaad gewoon VERT. ZOEKEN, gebruikt.

Dat Indexen en Vergelijken, zal ik in de toekomst ook nog wel eens naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan