• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken icm IF-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pris87

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Beste leden,

Inmiddels heb ik alle feestdagen handmatig ingevoerd, nu wil ik dit mbv verticaal zoeken terugvinden, maar dat lukt helaas niet!

In het tabblad Blad1 staan data van 12 jaar. Ik wil nagaan welke dagen een feestdag is, mocht er een feestdag zijn, dan moet de dag erop de waarde 1 aangeven en anders 0. Q1 staat voor 1 dag na een feestdag. In het bestand zie je 1-1-1996 en dan zie je in het kolom Q1 achter 2-1-1996 een 1 staan (omdat dit 1 dag na een feestdag is).

Ik heb de volgende formule gebruikt:
=ALS(B3=VERT.ZOEKEN(B3;feestdagen!A1:R9;2;ONWAAR);1;0)

Maar dan krijg ik een foutmelding.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt,
Priscilla

Bijlagen

Probeer het eens met: =AANTAL.ALS(feestdagen!$B$2:$R$9;INDIRECT("B"&(RIJ()-1*(KOLOM()-7));1))
En zoek eens op hoe je met vertikaal zoeken en als moet werken.

Richard

Helaas werkt deze functie niet. Ik krijg ook waarde 2 eruit en dat wil ik er niet bij hebben.

Tja, ik had er niet op gerekend dat een datum twee keer voor kon komen.
Aanpassing:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(feestdagen!$B$2:$R$9;INDIRECT("B"&(RIJ()-1*(KOLOM()-7));1))>0;1;0)

Richard

Bedankt voor je hulp!

In dit geval vielen 2 verschillende feestdagen op dezelfde dag ;)

Ik heb het gevonden! Goede vrijdag wordt niet meegerekend ivm Pasen. Heb het aangepast!

Bedankt nog :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan