• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in een bepaalde postcode bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rcel

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Beste helpmij-ers,

In Nederland heeft ieder adres een postcode en afhankelijk van de stad/regio is het postcode gebied of groot/klein/gemiddeld. Ik ben opzoek naar een formule om te zoeken in een bepaald bereik van postcodes. Bijvoorbeeld:

Maassluis 3139 t/m 4200.
Mijn Postcode is 3142.
Gebied: Regio Rijnmond.

Nu zoek ik een functie die naar mijn postcode en vervolgens zeg: "Deze valt tussen 3139 - 4200" en dat is de regio Rijnmond.

Voor het gemak heb ik ook een voorbeeld toegevoegd.Adres is mijn lijst met adressen, hier moet in kolom Regio de betreffende regio komen te staan die vermeld staan op het blad "postcoderegio". 2 kolommen verder staat de gewenste oplossing voor de formule.

Bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Gerard,

Dit was inderdaad wat ik zocht. In eerste instantie wilde het niet lukken, het bleek dat de cel waar in gezocht moest een formule stond. ( =Links(..) ) En daardoor lukte het niet. Ik heb alles geplakt als waardes en toen deed hij het nog, maar dit kwam door het feit dat de eigenschappen van de cel op tekst stonden in plaats van getal.

Hartstikke bedankt.

Marcel

Het probleem met de formule in de cel had je op kunnen lossen door de formule nog iets langer te maken.

Code:
=abs(links(....))

Door de code ABS toe te voegen wordt de inhoud van de cel absoluut en kan er op gezocht worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan