• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in kolom van draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry Dakpan

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2024
Goede dag,

In dit voorbeeldblad heb ik zowel de data en de draaitabel bij elkaar staan voor de overzichtelijkheid.

Simpele vraag, hoe krijg ik een kolom tussen K en L waarin ik verticaal zoek naar de omschrijving in kolom C?
Als ik "Omschrijving" naar rijen sleep, dan komen de omschrijvingen in regels weer onder de "Code" en niet in de kolom ertussen uiteraard. Ik heb ik de draaitabel de "code" en de "omschrijving" naast elkaar nodig.

Wat ik nu doe als ik zover ben de draaitabel eruit knippen en plat plakken en dan een volgende stap met verticaal zoeken ertussen met de omschrijving. Maar dan is de draaitabel natuurlijk niet meer te gebruiken.

Kan het überhaupt wat ik wil?

Bedankt!

Gr,

Dirk

2024-09-23 16_41_15-Window.jpg
K

Met een excel voorbeeld bestandje kunnen we je beter helpen.

Door ook kolom 'omschrijving in de draaitabel op te nemen.

Bijlagen

Ja dat is precies wat ik wil! Maar waarom doet hij dat bij mij niet en zet hij ze er toch weer onder als ik items in tabelvorm weergeven aanklik?

Zie onder.

1727105083233.png

Itemslabels in tabelvorm geven moet je ook nog voor 'code' veranderen

Of is misschien power query een optie?

Bijlagen

Bedankt! Allemaal goede opties. Werken allemaal! Super!

Ik gebruik eigenlijk nooit power query. Wat is het voordeel t.o.v. een Pivot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan