• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in postcodes

Status
Niet open voor verdere reacties.

engelrob

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
Zie bijlage voor een kleine testselectie van mijn data.
Ik heb 2 lijsten:1 lijst met klanten/postcodes en 1 lijst met een range van postcodes met daarachter de verzendwijze vermeld.

Graag zou ik de postcode van de klant zoeken in de range lijst van postcodes en dan de bijbehorende verzendwijze tonen bij de klant.
Is het mogelijk om Excel op deze wijze te laten zoeken of
is de enige optie om de lijst met postcodes per postcode uit te werken en dan met verticaal zoeken die specifieke waarde te vinden?

Bijlagen

De postcodes in kolom A zijn in je voorbeeld TEKST. Als je deze even omzet naar cijfers kun je deze gebruiken:
Code:
=INDEX($C$1:$C$7;VERGELIJKEN(F1;$A$1:$A$7;1))
Anders wordt het zoiets:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(C:C;1/(1/SOMPRODUCT((--($A$1:$A$7)<=$F$1)*(--($B$1:$B$7)>=$F$1)*RIJ($1:$7))));"-")

Laatst bewerkt:
@edmoor: dit gaat toch niet goed voor bijv. postcode 4771 ? Die ligt tussen 4770 en 4772 en zou als uitkomst ma4-wo4 moeten geven lijkt me.

Heb je helemaal gelijk in :)
Je zou Benaderen op WAAR kunnen zetten maar jouw methode werkt denk ik beter.
Wellicht dat je de TEKST conversie die ik gebruikte ook zou kunnen gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan