• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in Query tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter jdj85
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jdj85

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2016
Beste allen,

Heeft er iemand ervaring met het verticaal zoeken in een Query tabel?
Ik heb een export gemaakt vanuit een ERP programma, om een geheel artikelenbestand te exporteren naar Excel.

Op een ander tabblad heb ik producten staan die bij ons veel voorkomen.
Bij elk product heb ik het interne nummer wat het ERP programma aan dit product heeft gegeven, ervoor gezet, waardoor ik de prijs automatisch wil laten generen door naar het artikelnummer te laten zoeken binnen de Query, om zo uiteindelijk de prijs uit de tabel te halen.

Het idee erachter is dat de Query tabel vernieuwd kan worden, waardoor alle prijzen in het Excel blad ook automatisch worden vernieuwd bij het binnenhalen van nieuwe gegevens.

Echter krijg ik continu de uitkomst #N/B.

De functie die ik gebruik om de gegevens uit de tabel proberen te halen is :

=VERT.ZOEKEN(E94;Tabel_Query_van_AGP323;7;ONWAAR)

In cel E94 staat het artikelnummer, kolom 7 heeft de nettoprijs.
De functie is correct, echter krijg ik maar geen uitkomst.

Is het uberhaupt mogelijk om middels verticaal zoeken gegevens uit een query tabel te halen?

Alvast dank voor jullie reacties! :thumb:

Voorbeeldje?

Is van getallen tekst gemaakt misschien? Spaties?

Wat Alexcel zegt: De waarde van E94 is tekst en de waarden in je querytabel zijn getallen, of andersom. Of er staan bijvoorbeeld spaties in de ene die niet in de andere staan. Als jij in E94 een getal hebt staan, dan kan je je formule simpel aanpassen naar
Code:
=VERT.ZOEKEN(E94&"";Tabel_Query_van_AGP323;7;ONWAAR)

Aan de opmaak zou het kunnen liggen, maar ik heb werkelijk alles al geprobeerd, de opmaak van de cellen is "standaard", en aangezien ik de artikelnummers kopieer, wordt ook de opmaak gekopieerd. De zoekwaarde zou hierdoor toch identiek moeten zijn aan die van de tabel?
Ze staan beide op standaard.

Ik heb even een kort stukje uit de query tabel gekopieerd naar een nieuw werkblad.
Het is nu geen werkelijke query tabel meer, maar de vraag en uitwerking blijven gelijk.

Alvast bedankt voor de reacties. :thumb:

Bijlagen

Je formule kijkt voor het matchen naar de eerste kolom van je tabel........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan