• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in twee tabbladen zonder dubbele waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjostiaan555

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Goedemorgen,
Ik wil voor een order bekijken welke grondstoffen er gepland zijn en welke er uiteindelijk zijn gebruikt.
Per order zou ik dit willen zien in mijn overview, door het ordernummer in te voeren.
Nu heb ik een hele dag zitten puzzelen maar het lukt mij niet alle grondstoffen correct weer te geven.
Probleem is dat er andere grondstoffen gepland kunnen zijn dan dat er daadwerkelijk zijn gebruikt.
Ik zou alle gebruikte grondstoffen (scheduled en actual) eenmalig in mijn overview zichtbaar zien.
Graag hoor ik of iemand een idee heeft hoe ik dit het best kan aanpakken?
Bekijk bijlage Test bestand2.xlsx

Het meest eenvoudige is om jouw gegevens in één tabel te zetten. Daarna kan je eenvoudig met een draaitabel het overzicht maken.

Bijlagen

Hoi VenA,

Dat is inderdaad een oplossing.
Mijn overview bestaat echter uit meerdere variabelen dan enkel grondstoffen.
Uiteindelijk wil ik een totaal overzicht creeren door verschillende tabbladen te vullen met data, die allemaal d.m.v. formules gelinkt zijn naar mijn totaal orderoverzicht.
De scheduled en actual data varieert wekelijks, graag zou ik deze direct kopieeren plakken in twee losse tabjes, waarna direct mijn overzicht wordt gevuld.

Als er nog andere oplossing zijn, hoor ik het graag.

Hier kan ik anders ook wel iets van maken.
Sowieso bedankt voor je hulp!

Zoiets als in de bijlage?

Bijlagen

Toch te vroeg gejuigd denk ik, als de scheduled grondstoffen nou afwijken van de actuals, dan laat hij deze grondstof niet zien...

Hij voegt B1&B3 samen in tabblad overview, in eerste instantie staat er nog niks in B3, dus als die gaat vergelijken met A2&B2 in scheduled tabblad bijv. hoe doet die dat dan?
Ik krijg het in mijn bestand namelijk niet toegepast :o

Je formulering is een beetje onduidelijk, voeg het betreffende bestand als bijlage toe om meer duidelijkheid te scheppen.

Probleem is inmiddels voorholpen d.m.v. een draaitabel en index formule.

Thanks voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan