• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

apy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2019
Berichten
4
Hallo,

Ik zit me al 20 uur suf te staren op een lastig excel-dilemma. Zie bestand.

In het jaaroverzicht moeten 2 soorten publicaties naast elkaar bestaan.
1: de titel van terugkerende publicaties van periodieken (kolom F)
2: de titel van eenmalige publicaties van losse content (kolom H)

Via verticaal zoeken zorg ik dat de titels steeds in beeld komen als de data overeenkomen met de data in kolom C.
Bij kolom F gaat dat prima. Maar bij kolom H lukt het mij niet om de titel zichtbaar te maken op (enkel) de juiste datum.

Welke functie moet ik gebruiken? En hoe?
 

Bijlagen

  • Excel-dilemma.xlsx
    40,9 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks. Het is alleen de bedoeling dat de titels waarbij 'nee' staat in kolom B (tabblad content) uitgesloten worden in kolom H (tabblad jaaroverzicht)...

Het is dus juist de bedoeling dat de titels op 08-01 er niet bij staan. Maar datzelfde geldt voor de titel op 10-01.
 
bedoel je dan zoiets?
 

Bijlagen

  • Excel-dilemma (1).xlsx
    42,6 KB · Weergaven: 20
Sorry, ik heb het misschien niet duidelijk verwoord. Poging 2: het Excel-bestand gaat over magazines (periodieken) en verhalen (content). In magazines staan meerdere verhalen, maar deze verhalen hoeven in het jaaroverzicht niet in de kolom content te staan. Want die staan namelijk al (als geheel) bij de periodieken: kolom F.

Kortom:
- ALLE verhalen (tabblad content) zouden zichtbaar moeten zijn bij jaaroverzicht kolom H.
- BEHALVE de verhalen die al in een magazine zitten. (Die staan namelijk -niet per verhaal, maar als geheel- in kolom F van het jaaroverzicht.)
- In kolom E (tabblad content) kun je zien wanneer een verhaal in een magazine (1 of 2) staat en wanneer niet.
- Zo ja, dan moeten deze verhalen uitgesloten worden van kolom H in het jaaroverzicht.
- Zo nee, dan horen de verhalen in kolom H.

Ik heb het Excel-bestand iets aangepast, zodat hopelijk iets duidelijker is.


De uitkomst zou moeten zijn, dat kolom H op 4, 8 en 16 januari leeg is.
 

Bijlagen

  • Excel-dilemma deel 2.xlsx
    30,5 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een poging ondernomen om het naar uw wens proberen op te lossen. Ik heb er een kolom naast gezet die de reden geeft waarom kolom H niet ingevuld is naar uw wens.

Opgelet met datums door elkaar te zetten, vert.zoeken kan daar maar in zeer beperkte mate mee omgaan.
 

Bijlagen

  • Excel-dilemma deel 2 (1).xlsx
    33,1 KB · Weergaven: 36
Beste Emields, zo klopt het inderdaad! Super fijn. Enorm bedankt voor de moeite. :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan