• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken meerdere resultaten uit meerdere werkbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Berichten
194
Goedemiddag allen,

Hopelijk kunnen jullie mij vooruit helpen. Verticaal zoeken is geen issue voor me.
Index, verschuiving, herhaling wel. Heb meerdere opties geprobeerd, maar krijg ze niet werkende omdat ik bepaalde onderdelen niet begrijp van deze formule.

Ik probeer een vrij uitgebreid bestand te maken in excel. Een soort van voorraadbeheer (echter niet in gebruik in ons administratief pakket).
1 van de onderdelen in deze is een besteladvieslijst creëeren.
Ik heb 4 datawerkbladen, hierin staan gegevens van de huidige voorraad en de minimumvoorraad.
Dit zijn de volgende werkbladen: Data invoer boren, Data invoer frezen, - X en -Y (Laatste 2 zijn nog te benoemen en vul ik later aan in mijn bestanden, aangezien ik deze ook nog niet weet)
In elk van deze zit in kolom F de unieke waarde waarop gezocht kan worden. En in kolom W welke aangeeft of iets besteld dient te worden.

Nu wil ik in werkblad "Besteladvieslijst" alle hits terug krijgen welke besteld dienen te worden (dus uit die 4 data invoer werkbladen elke keer dat in kolom W de waarde "Ja" staat en daarbij het gegeven uit kolom F behorende bij die ja wordt geplaatst in werkblad "Besteladvieslijst" in kolom B.

Extra info.
De data invoer bladen verwacht ik om en nabij ongeveer 1000 verschillende artikelen te plaatsen per werkblad.

Ik weet niet wat mogelijk is, maar ideaal zou zijn dat de productgroepen wel gesplitst staan.

Bedankt alvast als het mogelijk is wat ik in gedachten heb.


Het eind idee waar ik naar toe wil is:

Mbv de besteladvieslijst kan een daadwerkelijke bestelling geplaatst, welke bij de mutaties worden bijgehouden. Hier kan vervolgens door de gebruiker welke deze zichtbaar mag hebben de status aangepast worden van in bestelling naar binnengeboekt. Echter dat onderdeel moet nog wat verder uitgedacht worden. (verder zullen nog veel andere mutatie mogelijkheden toegevoegd worden)
 

Bijlagen

  • Materiaalbeheer opzet.xlsm
    76,3 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Iemand een idee hoe deze voor elkaar te krijgen?
Heb nog een paar dingen geprobeerd, echter wil niet lukken.
 
Probleem gecancelled, vanwege andere invoer van de brongegevens waardoor een groot deel anders aangepakt kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan