• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken met 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Beste forumleden,

wie kan mij helpen. In bijgevoegd voorbeeldbestandje is het de bedoeling dat in kolom D van blad 1 de waarde komt die voldoet aan de 2 voorwaarden die opgezocht moeten worden in de tabel van blad 2.

Hoop dat dit enigszins duidelijk is.

Bijlagen

Optie voor D2:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(VERSCHUIVING(Blad2!$B$2:$B$4;;VERGELIJKEN(C2;Blad2!$C$1:$D$1;1));VERGELIJKEN(A2&B2;Blad2!$A$2:$A$4&Blad2!$B$2:$B$4;0));"?")
Mogelijk afsluiten met Control+Shift+Enter als je geen Excel 365 gebruikt (matrixfunctie).

Optie voor D2:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(VERSCHUIVING(Blad2!$B$2:$B$4;;VERGELIJKEN(C2;Blad2!$C$1:$D$1;1));VERGELIJKEN(A2&B2;Blad2!$A$2:$A$4&Blad2!$B$2:$B$4;0));"?")
Mogelijk afsluiten met Control+Shift+Enter als je geen Excel 365 gebruikt (matrixfunctie).

Helaas is dit niet wat ik bedoelde. Ik was al bang dat ik de vraag niet helemaal duidelijk omschreven had. Het is de bedoeling dat de bijbehorende waarde bij de waardes in kolom A èn C wordt opgezocht in de tabel op blad 2 en wordt ingevuld in kolom D op blad 1. Ik weet niet of ik dit beter kan doen met X.ZOEKEN of VERGELIJKEN of INDEX

Een summier voorbeeld, dus kan niet voor verschillende situaties testen, maar: volgens mij doet de formule precies wat je wilt.

Als je Excel 365 gebruikt hoef je 'm ook niet af te sluiten met C-S-E.

Bijlagen

Een summier voorbeeld, dus kan niet voor verschillende situaties testen, maar: volgens mij doet de formule precies wat je wilt.

Als je Excel 365 gebruikt hoef je 'm ook niet af te sluiten met C-S-E.

Yep, idd. Werkt wel. Dank je!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan