• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met als resultaat 2 samengevoegde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heemink

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2018
Hallo,

Via excel heb ik een formule voor het verticaal zoeken in een ander tabblad.
Deze werkt prima, alleen wil ik nu verticaal zoeken en daarbij 2 cellen samenvoegen en deze als resultaat krijgen.

Onderstaande formule heb ik toegepast:

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B4;TEST!D:I;2;ONWAAR);0)

Nu wil ik dus de kolom 2 veranderen naar kolom 2 & 3, zodat deze 2 teksten worden samengevoegd.
In kolom 2 staat een postcode en kolom 3 staat een woonplaats.

Dit heb ik al geprobeerd, maar lukt niet:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B4;TEST!D:I;2&" "&3;ONWAAR);0)

Kan iemand mij helpen hoe ik deze samenvoeg?

Super bedankt alvast!

Code:
[COLOR=#333333]=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B4;TEST!D:I;2;ONWAAR)&" "&[/COLOR][COLOR=#333333]VERT.ZOEKEN(B4;TEST!D:I;3;ONWAAR)[/COLOR][COLOR=#333333];0)[/COLOR]

Het gebruik van gehele kolommen D:I is zeer vertragend, gebruik liever een bereik: bv. D1:I1000.

Hoi HSV!

Dit is precies wat ik bedoelde!
Dankjewel :D
Je andere tip voor het gebruik van hele kolommen in formules ga ik ook gebruiken :thumb:

Nog beter:
Selecteer de hele tabel waarin moet worden gezocht
Geef het geheel een naam
Opteer voor Invoegen-tabel: dit zorgt ervoor dat de naam wordt aangepast als je nieuwe gegevens toevoegt
In plaats van in de vlookup naar een bereik te verwijzen, gebruik je de naam van de tabel (kan je invullen via F3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan