• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken met dubbele opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

sven77

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2016
Bekijk bijlage 00 probleem.xlsx
Ik zit met een probleem,

ik heb vb een eerste kolom (D) met een nummering van 00001 - 00002 - enz. waar deze in de volgende kolom (E) de producten aanduiden suiker - olie - enz.

Nu mijn vraag is: hoe het mogelijk is als ik vb. suiker ingeef dat hij automatisch 00001 aangeeft.
Omgekeerd gaat dit met de formule =VERT.ZOEKEN(""&B5;Grondstof!D:E;2;ONWAAR) dus als ik 00001 ingeef zal hij suiker zeggen,
maar als ik dan suiker ingeef wil ik ook dat hij de nummer 00001 aangeeft, en dit doet hij ook niet

Ik heb dit al geprobeerd, maar dit gaat niet
=ALS(VERT.ZOEKEN(""&B5;Grondstof!D:E;2;ONWAAR);(VERT.ZOEKEN(""&B5;Grondstof!D:E;1;ONWAAR);""))

Ik heb al geprobeerd om een derde kolom(F) in te vullen waar hij de kolom (D) gewoon kopieert
=ALS(VERT.ZOEKEN(""&B5;Grondstof!D:E;2;ONWAAR);(VERT.ZOEKEN(""&B5;Grondstof!E:F;2;ONWAAR);""))
Maar dit werkt ook niet

Weet iemand hier een goed antwoord op?

Met vriendelijke groeten, Sven Willemsens

Laatst bewerkt:
dank je

de formule met als.fout werkt perfect. Thanks

Dat ik dat niet had gevonden.

Echt bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan