• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met foto's bis

• Onderwerp starter Onderwerp starter wills
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wills

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Hallo iedereen

Ik ben een stagair in een frans bedrijf en moetj hier dikwijls zoeken naar foto's voor het juiste product.
Een lijst komt met 2de keus producten bij mij en ik moet dan op verschillende cd'roms de juist foto vinden.
Zeer veel werk en wil dit makkelijker laten gaan. Heb al veel op het forum gevonden maar niet het gene wat ik zoek.
Ik vraag me af het wel mogenlijk is.

Dus ik ontvang telkens een lijst met allerlei referentienummers en wil daar de juiste foto bijzetten.
Het probleem is dat die lijst er telkens anders uitzien zodat ik niet kan werken met hetgene wat ik hier al op de site heb gevonden.

Alvast bedankt

cd-rom

Je zou dus je cd-rom's willen indexeren?
Bijvoorbeeld een excel-blaadje maken met in de eerste kolom het pad naar het bestand en in de tweede kolom een beschrijving of het nummer?

Je zou dus je cd-rom's willen indexeren?
Bijvoorbeeld een excel-blaadje maken met in de eerste kolom het pad naar het bestand en in de tweede kolom een beschrijving of het nummer?

Ik zou idd die foto's in een excelbestand willen zetten om dan vervolgens dat bestand telkens te gebruiken als ik ergens foto's moet invoeren. Dus een excelbestand met referentienummer en dan een foto om daarin verticaal te zoeken. Maar zoals ik hier al te weten ben gekomen is het niet mogelijk om een foto in een cel te plaatsen. Is hier een oplossing voor of moet ik hiervoor access gebruiken maar dat gebruiken ze hier in het bedrijf niet.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp

indexeren

Enkele jaren geleden heb ik eens een excel-bestand gemaakt om foto's te indexeren. Dat (gevulde) werkblad brandde ik dan samen met de foto's op de cd-rom. Dat was vooral handig om later een foto terug te vinden.
Jammer genoeg is het gemaakt met Excel 2003, met Excel 2007 werkt het zeker niet.
Moest je nog een pc met Office 2003 aan de praat krijgen...
Het bestandje vind je op http://www.woutervanstraelen.net/downloads.html en staat ergens beneden.
Beste groeten, Paul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan