• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met meerdere resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gibrril

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
10
Hey,

Waarschijnlijk geen originele vraag, maar ik vind niet hoe ik het moet doen, dus hier komt ie dan:

Bij gevoegd zit een excel met een hele hoop firma's in kolom A. (deze lijst groeit bestendig aan, en dezelfde firma komt meermaals voor.)

Nu zou ik graag door in cel L1 de firmanaam uit een dropdown te kiezen (die staat er al, via gegevens validatie en een lijst die de gehele kolom a beslaat) ALLE opmerkingen die naast de firma met die naam staan opgelijst krijgen in de cellen L4, tem L34 (uit ondervinding weet ik dat ik nooit meer dan 30 items voor dezelfde firma zal moeten oplijsten)

Hoe pak ik dt het beste aan (en hoeveel vertraagt dit soort dingen een excel file? ik heb hier om en bij de 126 firma's opgelijst met elks één criterium om te zoeken en te inventariseren, maar het is de bedoeling om dit te gaan doen met een database van meer dan 5000 lijnen met zes verschillende criteria. Kan dit?

Alvast bedankt,

GibrrilBekijk bijlage template meervoudig opzoeken.xlsxBekijk bijlage template meervoudig opzoeken.xlsx
 
Ja dat kan, voeg firma's bij met opmerking, validatie zal zich dan automatisch aanpassen, bij kiezen van firma in L1 zal de lijst zich update
 

Bijlagen

  • template meervoudig opzoeken(jp).xls
    54 KB · Weergaven: 158
Hey,

bedankt voor het antwoord.
Ik wilde ook graag weten welke formule ik moet invoeren om nu alle opmerkingen te zien te krijgen wanneer ik een firma uit de dropdown selecteer.

Alvast bedankt,
Gibrril
 
Gebruik een draaitabel met een rapportfilter.
 
Dat gebeurt nu door een macro event wanneer je een andere firma selecteert in L1
 
Hey,

Bedankt voor de macro te maken! :)

Vraagje: zoals in ik in m'n eerste post uitlegde: dit is uiteraard een simpel voorbeeld, en niet de uiteindelijke file waarin ik dit systeem zou willen hebben... Hoe kopieer ik die macro naar mijn eigenlijke bestand?

En hoe werkt ie precies? (stel dat ik hem dien aan te passen, het aantal mogelijke opmerkingen optrekken naar 50 bv of indien mogelijk terugschroeven naar 15 ?)

Alvast bedankt,

Gibrril
 
Als je op Alt+F11 drukt kom je in de VB-editor In module1 staan de "macro's" onder blad1 staan twee events die een "macro" aanroept. Als je niets van macro's af weet kan je misschien beter een tabel en een draaitabel gebruiken. Dan hoef je niets aan te passen.
 

Bijlagen

  • template meervoudig opzoeken(jp).xls
    62,5 KB · Weergaven: 86
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan