• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
378
Hallo allemaal,

Ik probeer verticaal te zoeken en dat lukt me nog wel. Maar nu moet die ook nog rekening gaan houden met de datums die in het voorbeeld staan.

Als de code in kollom A gelijk is aan kollom A van het blad "data" en de datum in kollom B ook nog gelijk is of tussen de datum van blad "data" kollom B en C valt dan moet die de waarde in kollom D van het blad "data" weergeven, zie bijlage.

Dus er moet ook nog rekening gehouden worden met de datums die er staan. Met verticaal zoeken lukt me het eigenlijk niet, of zal dit met een als functie wel mogelijk zijn?

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de aangeboden hulp.

Groetjes,

Danielle
 

Bijlagen

  • vraag.xls
    29,5 KB · Weergaven: 170
De gegeven "oplossing" van exhelp schiet tekort om tot een oplossing te komen voor jouw vraag Daniëlle. Je moet in de richting van de functie SOMPRODUCT. Zeker gezien dat jij Excel 2003 gebruikt. Heb nu zelf even geen tijd, maar als er geen oplossing komt verdiep ik me er morgen in.
 
Laatst bewerkt:
Ik had je vraag verkeerd gelezen. Om te controleren of de datum tussen 2 data valt geraak je er inderdaad niet met VERT.ZOEKEN(). Excuses
 
Danielle,

Probeer het eens met de volgende formule :
Code:
=SOMPRODUCT((data!$A$2:$A$13=akkoord!A3)*(data!$B$2:$B$13<=akkoord!B3)*(data!$C$2:$C$13>B3)*(data!$D$2:$D$13))
 
Top :thumb:!

Heel erg bedankt voor je formule. Ik heb het iets aangepast en doet het perfect. Ik heb zelf ook even wat geprobeerd en ben er ook uitgekomen, maar wel met een hele omweg haha (zie bijlage). Ik heb ook nog even de bijlage toegevoegd met de formule van Gerard.

Maar ik gebruik toch de bijlage met de formule. Mijn versie is niet zo heel praktisch:).

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

Groetjes,

Danielle

Bekijk bijlage vraag met formule.xls

Bekijk bijlage vraag oplossing danielle.xls
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan