• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

cphh

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2010
Berichten
11
Beste collega Excellers,

ik zit met een probleem en kom er niet uit. Ik heb een tabel waarin er in een derde kolom gezocht met worden op de waarden van de kolommen die er voor staan. De data staat op een andere tab. Zie bijgaand bestand. Welke denkfout maak ik?

Alvast bedankt voor de reactie!Bekijk bijlage vert zoeken meerdere voorwaarden.xlsx

NB ik zie, dat ik geen voorwaarde heb gegeven dat de overeenkomst exact moet overeenkomen. De formule ziet er nu als volgt uit:
{=INDEX('ini setting'!$C$2:$C$7;VERGELIJKEN(A5;'ini setting'!$A$2:$A$7;0);VERGELIJKEN(B5;'ini setting'!$B$2:$B$7;0))*-1}
Hierdoor heb ik bij "weekendverblijf" wel het juiste getal en bij "midweekverblijf" de foutmelding: "#VERW!"


NB2: opgelost! ik heb de tab "ini setting" iets aangepast en de formule ook iets. De ini setting ziet er nu als volgt uit: weekend midweek
type dagvergoed excl btw dagvergoed excl btw
42 40,30188679 30,22641509
443 26,86792453 20,1509434
273 13,43396226 10,0754717

en de formule als volgt:

=INDEX('ini setting'!$B$3:$C$5;VERGELIJKEN(A6;'ini setting'!$A$3:$A$5;0);VERGELIJKEN(B6;'ini setting'!$B$1:$C$1;0))*-1
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan