• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met subtotalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarja8

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Berichten
19
Hallo,

Ik kom er weer eens niet uit... :evil: Voor mijn werk wil ik van alle afdelingen per maand een in- en uitstroom overzicht maken. Hiervoor maak ik eerst subtotalen van alle afdelingen. Nu wil ik op een apart tabbad alle afdelingen onder elkaar zetten en overzichtelijk maken hoeveel mensen er op een afdeling zijn bijgekomen of afgegaan (op basis van die subtotalen) maar dat lukt mij niet. Heeft iemand voor mij de oplossing?

Ik heb een bestand bijgevoegd en het gaat dus om het derde tabblad 'instroom-uitstroom feb' dat ik op basis van de eerste tabbladen wil samenstellen.
Bekijk bijlage Instroom-uitstroom feb..xlsx

Bij voorbaat alvast bedankt voor het meedenken! :thumb:

Groet,
Tarja
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • Kopie van Instroom-uitstroom feb..xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 261
Tjongejonge... :eek: Daar ben ik dus de hele ochtend mee bezig om uit te vogelen!

Thoralf: dankjewel!!!! :thumb:

Groetjes,
Tarja
 
Hoi Niels,

Ik zie jouw reactie nu pas, dankjewel hiervoor. Maar ik was eigenlijk op zoek naar de oplossing die Thoralf me heeft gegeven.

Nogmaals: dank voor jullie snelle reacties!

Groetjes,
Tarja
 
of som.als

Code:
=SOM.ALS('2013-01 (3)'!$A$2:$A$44;'Instroom-uitstroom feb.'!A2;'2013-01 (3)'!$D$2:$D$44)

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan