• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken #N/B

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avalondra

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Beste lezers.

ik heb een probleem met verticaal zoeken.
ik moet verticaal zoeken in een ander bestand dan het bestand waar de formule staat maar als ik de formule invul (naar zoals het volgens mij hoort :P) geeft hij me de melding #N/B.

dit is mijn formule.
Code:
=VERT.ZOEKEN(K2;'[Relaties-MCP test.xls]Relaties'!$A$2:$S$1001;6)

hij moet zoeken vanuit een getal gegenereerd door een dropdown box.

met vriendelijke groet,
AvA

En je verwacht dat wij daar iets over kunnen zeggen zonder de bijbehorende waarden te kunnen zien?
Dan krijg je alleen maar "goeie gokken".

Feit is wel dat 'ie K2 niet kan vinden in [Relaties-MCP test.xls]Relaties'!A2:A1001
Zoek je soms met een tekst waarde op een Integer waarde of andersom?

Laatst bewerkt:
mijn excuses. ik heb hier even een voorbeeld met fictieve waardes ingevoegd aangezien de reeds bestaande waardes gegevens zijn die ik liever niet online zet wegens overduidelijk redenen :P Bekijk bijlage voorbeeld.xls

en dit is het bestand waar de dropdownbox inzit. (tevens een probeersel met een tabelletje in hetzelfde bestand als de dropdownbox om te kijken waarom het niet zou werken en die werkt wel.Bekijk bijlage BLANCO WERKKAART.xlsx

Laatst bewerkt:
Snap ik. Maar het is natuurlijk makkelijk te anonimiseren.
Je hebt nu 2x hetzelfde document geplaatst.
Als dat een relevant voorbeeld is moet je er uiteraard wel bij vertellen wat je waarin zoekt.

ik zag dat ik het zelfde bestand 2 keer had toegevoegd . ik heb at gecorrigeerd en het goede bestand bijgevoegd waaruit duidelijk wordt wat ik zoek.

Dat is nog 2x hetzelfde bestand het is ook niet duidelijk waar je VERT.ZOEKEN functie nou staat.

het zijn voor zover ik kan zien toch echt 2 verschillende bestanden. 1 met het voorbeeld bestand van de klant gegevens en het 2de bestand waar het zoeken in gebeurt genaamd blanco werkkaart

Nu wel inderdaad. Maar die VERT.ZOEKEN functies zijn totaal anders dat je vraag in #1 en kijken ook nog eens in een bestand dat je niet hebt geplaatst.
Het blijft dus totaal onduidelijk wat je nu precies waar in zoekt.
Sorry hoor, maar hier kan ik zo niks mee en tevens bedtijd nu.

de vert.zoeken kijkt in een bestand waar ik een voorbeeld van heb geplaatst.
het originele bestand kan ik niet plaatsen vanwege gegevens die ik niet online ga plaatsen (klantengegevens). dus waar in de formule het bestand "Relaties-MCP test" staat is gelijk aan het bestand "voorbeeld" wat ik geplaatst heb.

Bij "blanco werkkaart" heeft hij automatisch de locatie bijgevoegd waar het andere bestand staat. en de vert.zoeken wat niet werkt is die waar de #N/B in de cel staat. die daaronder was zoals vermeld een test om te kijken of ik het wel goed had ingevuld en die tekst ernaast was voor mij even een voorbeeld tekst. het gaat hier dus echt alleen om die wat de foutmelding geeft.

met vriendelijke groet,
AvA

ps. trusten :)

De VERT.ZOEKEN functie in het document BLANCO WERKKAART.xlsx ziet er zo uit:
Code:
=VERT.ZOEKEN(K2;'C:\Users\Avatorian\Desktop\motocare\[Relaties-MCP test.xls]Relaties'!$A$2:$S$1001;6)

Naast die hele mappenstructuur heb ik dus ook niet het document Relaties-MCP test.xls
In K2 van BLANCO WERKKAART.xlsx staat het getal 154 en dat is ook in voorbeeld.xls niet terug te vinden.

Bekijk bijlage Relaties-MCP test.xlsBekijk bijlage BLANCO WERKKAARTv1 (1).xlsx hier is dan het voorbeeld bestand met de naam die in de originele formule staat(ik had het voorbeeld genoemd omdat ik dan het origineel niet hoefde aan te passen en dacht dat dat afdoende was.) deze 2 bestand zijn op mijn pc aan elkaar gelinkt (wat in mijn geval te zien is aan de werkende dropdown) het nummer 154 is de cel die gekoppeld is aan de dropdown.
de dropdown geeft de achternamen weer uit het bestand relaties, aan de hand van de geselecteerde achternaam wordt dus dat nummer wat aan die dropdown gekoppeld is aan gepast en moet op de velden eronder de bijbehorende informatie uit dezelfde rij maar ander kolommen ingevuld worden.

en de vert.zoeken formule die aan wordt gepast door de poc en dus de bestandslocatie invult laat het weer weg als beide bestanden open zijn.

ik hoop dat nu wel afdoende is.

met vriendelijke groet
AvA

In BLANCO WERKKAARTv1 (1).xlsx staat in cel K2 een 1 en die zoek je op in de relaties. Daar staat nergens een 1 en wordt daarom niet gevonden.
Als je in K2 ava zet wordt het adres gewoon opgehaald.

Ook dien je de functie uit te breiden:
Code:
=VERT.ZOEKEN(K2;'C:\Users\Ed\Downloads\[Relaties-MCP test.xls]Relaties'!$A$2:$S$1001;6[COLOR="#FF0000"];ONWAAR[/COLOR])

In de functie hierboven staat het pad naar mijn map en daar zal dus je eigen pad staan.

Laatst bewerkt:
AAAAAAAAAH merci ik had het moeten weten.

mijn excuses dat het zo moeizaam is gegaan met mijn bestanden mar hartelijk dank ik had het gewoon niet gezien.

met vriendelijke groet

AvA

Geeft niks. Het is opgelost en daar gaat het om :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan