• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken neemt uitkomst verkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Ik had je bericht goed gelezen Zapatr, maar ik deed de ctrl+shift+enter in de cel zelf, waardoor het niet werkte... foutje van mij!
Ik had nog nooit gehoord van die accolades die nu gebruikt worden? Hoe kan ik dan een ''matrix'' herkennen in de toekomst? Mijn ervaring met matrixen, en wat hun betekenis is, is me nog niet geheel duidelijk ;-).

De file is nu afgewerkt met mijn grote database (maar liefst 470.000 spaties verwijdert) en alles lijkt goed te werken! Heel erg bedankt aan iedereen en voor de snelle reacties! Veel bijgeleerd!

Het lijkt me verstandiger overbodige spaties te verwijderen, dan daarvoor formules aan te passen. Het bestand wordt er ook robuuster/kleiner van.

Overbodige spaties verwijder je het eenvoudigst met:

Code:
Sub M_snb()
    For Each Sh In Sheets
        Sh.UsedRange.Name = "snb"
        [snb] = [index(trim(snb),)]
    Next
End Sub

Daarna moet je de formule opnieuw invoeren:

=INDEX(Prijzen!$D$1:$D$2000;MATCH(A2;Prijzen!$A$1:$A$2000;0);1)

Ik zie geen noodzaak voor een matrixformule in dit geval.

Laatst bewerkt:
"Het lijkt me verstandiger overbodige spaties te verwijderen, dan daarvoor formules aan te passen."
Dat schreef ik ook in bericht #20 en legde uit hoe dat snel handmatig kan.

@zapatr
Dat lijkt me niet: met jouw methode worden alle spaties verwijderd. Het ging toch alleen maar om overbodige spaties aan het begin en/of einde van een woord ?

Ik dacht dat het (om vert.zoeken werkend te krijgen) alleen ging om overtollige spaties in kolom A van het blad "Prijzen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan