• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(Verticaal)Zoeken op twee criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuksl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Hallo mensen,

Ik ben al een tijd lang bezig om een formule op te stellen waardoor gegevens uit een tabel worden weergeven in een andere tabel wanneer wordt voldaan aan twee criteria. In de bijlage staat het bestand waar het om gaat. Ik heb al een meerdere formules geprobeerd maar kom er niet uit. De die formules die het dichtst in de buurt komen staan in het geüploade bestand.

De bedoeling is dat verschillende projecten in kolom C tot en met I worden ingevuld, waarna de betalingen in de tabel vanaf kolom K komen te staan. De criteria zijn het weeknummer en jaartal. Dus wanneer er bij project 1 een betaling plaats vind in week 1 in 2012, dat dit bedrag dan in kolom M wordt ingevuld in de rij voor project 1.

Uitleg voor project 1:

De criteria staan in de cellen M4 (2012) en M5 (1). Wanneer er rechts in de tabel dus staat dat er een betaling is in week 1 in 2012 dan wil ik graag dat het bedrag in de tabel vanaf kolom M komt.

Het is een beetje lastig uit te leggen maar hoop dat met het bijbehorende bestand toch duidelijk is wat mijn bedoeling is. Hoop dat iemand hier de oplossing voor heeft.

Bijvoorbaat Dank,

Groet LuukBekijk bijlage liquiditeit inzicht.xlsBekijk bijlage liquiditeit inzicht.xls

Heb het probleem al opgelost, toch gevonden via een ander topic hier. Door middel van een extra hulpkolom waarbij de functie = ..&..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan