• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken / volgende selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zansa

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Geachte helpers,

Omdat het reuze handig is om bedragen per project te krijgen probeer ik hiervoor een sheet te maken.

De gegevens komen uit het jaar totaal, die weer z'n gegevens uit de maanden haalt.

Nu lukt het mij om een formule te maken die aan de hand van het gekozen projectnummer een regel opzoekt, echter komt die eindeloos naar voren.

Weet iemand of het mogelijk is dat Excel de gekozen regel overslaat en de volgende kiest?

bijgaand een opzetje, denk dat het meer zegt dan 1000 woorden.

Vriendelijk bedank alvast,

Sijbrand

Ps. van macro's heb ik totaal geen kaas gegeten. Dus als het in een formule kan héél graag
Ps2. Daarnaast geeft de keuzelijst ook de nummers dubbel weer + de lege vakken. Als u er dan toch naar kijkt...? bedankt ;)

Bijlagen

Bedankt Niels, dat is snel!

En een schitterende formule!

Echt heel erg bedankt, ga er gelijk mee aan de slag

O ja, weet je toevallig ook waarom ik zoveel witte vakjes in de keuzelijst heb?

Groetjes!

Super! (al zie ik om eerlijk te zijn geen verschil met de eerste sheet?)

A2 is een keuzelijst

bedankt!

Verander bij beide sheets het projectnummer eens dan zie je het verschil.

Sorry ik zie geen keuzelijst in A2

Niels

Laatst bewerkt:
Niels, toch nog een kleine vraag

Ik probeer de formule aan te passen aan mijn eigen werkblad:

=ALS.FOUT(INDEX(Totalen!$A$1:$J$72;SOMPRODUCT(GROOTSTE((Totalen!$A$4:$A$72=Projectadmin!$A$2)*RIJ(Totalen!$A$4:$A$72);RIJ()-7));4);"")

Dat gaat vrij goed, behalve als ik hem doortrek naar beneden. Hij geeft als waarde een 0 als het vakje leeg is.

Weet je hoe ik die blanco kan houden / krijgen?

Bedankt Niels, de oplossing met de draaitabel is ook mooi. Had daar nog nooit gebruik van gemaakt in de nieuwe excel, maar daarin gaat het echt heel makkelijk.

Het idee is, dat je voor een project enkele inkomende en uitgaande nota's heb. Het mooiste is, dat wanneer je die selecteerd het totaal winst/verlies getoond wordt. Met een draaitabel is dat helaas niet mogelijk, maar ik morgen weer knutselen met de formule.

Mocht ik nog vragen hebben zet ik ze graag hier. In ieder geval bedankt voor het meedenken zover! Super

Met een draaitabel is meer mogelijk dan je denkt zeker in combinatie met macro's
Als er vragen zijn lees ik ze wel , zo niet zet je de vraag dan op opgelost.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan