• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken? voorraad bestand vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Ik heb een tijd terug wat info gehad of verticaal zoeken.

Nu heb ik weer iets maar kom er zelf niet uit:

Voor het bedrijf waar ik werk, moet ik onze incourante voorraad bepalen, nu kan ik natuurlijk elk artikel nalopen maar dan ben ik ruim een maand bezig.

Bijgevoegd heb ik een voorbeeld gedaan.(niet alle artikelen, dat zijn er namelijk teveel)

Het volgende zou ik graag willen, maar wil van jullie weten of het mogelijk is:
Tabblad 04 zijn de artikelen van 2004, Tabblad 06 zijn de artikelen van 2006.
Nu wil ik deze twee graag met elkaar vergelijken. Ik wil weten of de aantallen veranderd zijn, of de vvp verander is, en of er artikelen bij of afgegaan zijn.
De aantallen en de vvp zijn het belangrijkst.

Wie of wie weet een oplossing, ik weet niet of ik dit met Verticaal zoeken kan doen?

Laatst bewerkt:
Debora, ik heb toch zoiets al eens voor jou gemaakt. Met VERT.ZOEKEN en ook met een foutcontrole errond. Kijk daarnaar terug en doe iets analoogs. Dat was toen ook het vergelijken van 2 lijsten met verschillende tabbladen.

Wigi

Ja maar daar kwam ik dus niet verder mee.

Ik dacht nu, laat ik dan een tabblad maken wat verschillen heet, dus dat ik daar alle gegevens van 2004 en 2006 zie, maar dat werkt niet.

Dan krijg ik een kringverwijzing. (Zie bijlage)

Laatst bewerkt:
Debora

Je kan niet in cel A2 dit zetten:

VERT.ZOEKEN($A2;'06'!$A$2:$E$1000;2;FALSE)

Je vraagt aan Excel om in die cel het resultaat te geven van een zoekopdracht van diezelfde cel! Dan krijg je kringverwijzingen.

Je zal meer de artikelcodes moeten kopiëren naar die kolom A en dan dat als zoekwaarde moeten gebruiken om de andere kolommen in te vullen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan