• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken: waarde als uitkomst van een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1982

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Goedemiddag allemaal,
Zojuist een verticaal zoeken formule gemaakt zoals wel vaker maar ik loop tegen iets aan waarvan ik zo niet weet hoe ik daar omheen kan. Het bestand kan ik niet delen hier maar wellicht helpt een omschrijving?
Het gaat mis omdat de zoekwaarde waar ik naar verwijs de uitkomst is van een formule waarvan de uitkomst "1" is. dan krijg ik een NB
Wanneer ik in de cel het getal "1" gewoon hard ingeef dan werkt de verticaal zoeken formule wel.... weten jullie wat ik kan doen om de verwijzing naar de uitkomst van de formule toch werkend te maken?

Bedankt vast!

Bas

Is de uitkomst exact 1? Of bijna 1? Staat er ;0 op het eind van je VERT.ZOEKEN functie?

Lekker gokken...
weten jullie wat ik kan doen om de verwijzing naar de uitkomst van de formule toch werkend te maken
Niemand vraagt om je echte bestand, maar een representatief voorbeeldbestandje zou geen enkel probleem moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Ik zou het zo doen
Code:
=VERT.ZOEKEN(F3*1;M:N;2;ONWAAR)
Toelichting: De functie RECHTS geeft een tekst als output; het ziet eruit als een getal maar is eigenlijk tekst.

Laatst bewerkt:
De functie rechts geeft je tekst, en geen getal.
Daarom de volgende aanpassing :

Code:
=VERT.ZOEKEN(F3*1;M:N;2;0)

Groet,

Joske

Timshel iets sneller !

Hoi allemaal,
Kijk dat wist ik nou nog niet, tekst is de uitkomst....vandaar dus
Ik ga het meteen toepassen!

Bedankt
Bas

Alle tussenstapjes kan je eventueel ook nog weglaten