• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijsboom

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
11
Hallo wie kan er helpen bij een (waarschijnlijk) relatief eenvoudig probleem. Ik wil graag dat Excel de kolommen a en b vergelijkt met e en f. Indien deze overeenkomen moet hij de waarde bij c in kolom g kopieren. Als hij onwaar is dan moet de cel leeg blijven.

Wie kan er helpen??
 

Bijlagen

  • verticaal zoeken.zip
    1,7 KB · Weergaven: 25
Het makkelijkst is om de gegevens in A&B en E&F te koppelen, zodat je in 1 nieuwe cel een uniek gegeven krijgt. Dit kan b.v. met: =A3&B3
Als je dit bij beide doet kan je hierop de vert.zoeken functie gebruiken.

Zie voorbeeld

Oeps, in mijn haast heb ik een foutje gemaakt...
De formule in mijn voorbeeldje in cel I3 aanpassen in:
Code:
=VERT.ZOEKEN(F3;A$3:D$9;4;0)
hierna doortrekken naar beneden.
 

Bijlagen

  • verticaal zoeken babo.zip
    2,1 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Werkt perfect! SUPER!

Het makkelijkst is om de gegevens in A&B en E&F te koppelen, zodat je in 1 nieuwe cel een uniek gegeven krijgt. Dit kan b.v. met: =A3&B3
Als je dit bij beide doet kan je hierop de vert.zoeken functie gebruiken.

Zie voorbeeld

Oeps, in mijn haast heb ik een foutje gemaakt...
De formule in mijn voorbeeldje in cel I3 aanpassen in:
Code:
=VERT.ZOEKEN(F3;A$3:D$9;4;0)
hierna doortrekken naar beneden.
 
Nog niet helemaal

ik had even iets over het hoofd gezien, het moet namelijk echt met de gegevens die in het werkblad staan. Deze gegevens komen uit een ander document en kunnen niet aangepast worden. Hij moet gewoon de gegevens vergelijken en bij een overeenkomst tussen de twee kolommen de waarde kopieren.
 
Er word toch ook echt gekeken naar de gegevens (naam & geb.datum)

Anders snap ik niet echt meer wat de bedoeling is.:confused:
 
"Het makkelijkst is om de gegevens in A&B en E&F te koppelen, zodat je in 1 nieuwe cel een uniek gegeven krijgt."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit unieke gegeven kan ik niet toevoegen. Ik kan het bronbestand namelijk niet wijzigen. Ik mag er alleen gegevens uit halen. Ik wil wel de output die jij genereerde maar dan zonder dit unieke gegeven toe te voegen
 
Er word toch ook echt gekeken naar de gegevens (naam & geb.datum)

Anders snap ik niet echt meer wat de bedoeling is.:confused:

Ik gebruik nu deze formule:

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(H3;C3:D9;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(H3;C3:D9;2;ONWAAR))

Maar die kan bijvoorbeeld alleen de datum vergelijken. En de datum kan bij meerdere personen voorkomen in het document. Daarom moet ik ook de naam van de persoon er bij zetten.

Hoop echt dat je me kan helpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan