• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter EMCV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EMCV

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Hallo,

Ik heb weer even een vraagje;

Zie bijgevoegd excel bestand!!:

Als er in blad 2 automatisch een regel wordt tussengevoegd (bv onderdeel 7) zou ik graag willen zien dat dit bij blad 1 ook zou gebeuren. Is dit onmogelijk?

Alvast bedankt

Gr EMCV

Bijlagen

Ja hoor, dat kan. Ik zou hier de INDIRECT() en ROW() functies voor gebruiken. Zien bijlage.
Tevens nog de formules laten lopen tot rij 40 en ook de verwijzingen er naar toe in de VLOOKUP functies.

Let daarbij op dat er in de VLOOKUP functie 'hard' (met $-tekens) verwezen wordt naar een tabel; anders schuift de verwijzing naar die tabel op met elke rij dat je VLOOKUP gebruikt. En dan krijg je foutmeldingen...

Succes!

Bijlagen

Dank je wel!!! maar werkt dit ook wanneer de koppeling verwijst naar een ander excel bestand?? Dat krijg ik tot nu toe nog niet voor elkaar.

Alvast bedankt.

EMCV

Dat kan door het bestandnaam ervoor te zetten tussen vierkante haakjes, maar dan moet dat bestand welk ook geopend zijn...

Zie bijgaande voorbeelden. Open beide bestanden en dan staan in Book2.xls de verwijzingen.

Nogmaals succes!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan