ik probeer een Excel bestand te gebruiken in Calc en ondervind daar het volgende probleem
werkblad 1 bestaat uit 2506 rijen
in kolom H voer ik een code in van drie letters
in kolom I komt als het goed is automatisch de beschrijving die bij die code hoort
werkblad 2 bestaat uit 998 rijen
in kolom A staan 998 codes van drie letters
in kolom B staan de 998 beschrijvingen die bij die codes horen
in kolom I van werkblad 1 staat in elke cel de volgende formule:
=vert.zoeken($H$1:$H$2506;werkblad2!$A$1:$B$998;2
(van de op dit moment 998 beschikbare beschrijvingen worden tot nu toe overigens slechts enkele tientallen daadwerkelijk gebruikt)
op die manier wordt in elke cel van kolom I van werkblad 1 de beschrijving geplaatst zoals die vermeld staat achter diezelfde code in kolom B van werkblad 2
dat werkt goed in Excel, maar in Calc krijg ik een heleboel gelijkluidende maar zeer verkeerde beschrijvingen - wie helpt ?
werkblad 1 bestaat uit 2506 rijen
in kolom H voer ik een code in van drie letters
in kolom I komt als het goed is automatisch de beschrijving die bij die code hoort
werkblad 2 bestaat uit 998 rijen
in kolom A staan 998 codes van drie letters
in kolom B staan de 998 beschrijvingen die bij die codes horen
in kolom I van werkblad 1 staat in elke cel de volgende formule:
=vert.zoeken($H$1:$H$2506;werkblad2!$A$1:$B$998;2

(van de op dit moment 998 beschikbare beschrijvingen worden tot nu toe overigens slechts enkele tientallen daadwerkelijk gebruikt)
op die manier wordt in elke cel van kolom I van werkblad 1 de beschrijving geplaatst zoals die vermeld staat achter diezelfde code in kolom B van werkblad 2
dat werkt goed in Excel, maar in Calc krijg ik een heleboel gelijkluidende maar zeer verkeerde beschrijvingen - wie helpt ?