• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1357

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
127
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over verticaal zoeken in excell. Wij hebben een artikelbestand en dat heb ik getransporteerd naar excel. Aan dit artikelbestand hangt per regel een eigen artikelnummer voor een gesloten magazijnsysteem. Nu is er helaas een fout ingeslopen en zijn er dubbele artikelnummers gebruikt voor aparte materialen. Nu is dit een bestand van 4000 regels en is het bijna niet te doen om dit handmatig na te lopen. Weet iemand hier een formule voor om dubbele artikelnummers mee op te sporen.

Een voorbeeld:
moer m8 heeft artikelnummer 1235689
bocht Ø 50 heeft ook artikelnummer 1235689


Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk gesteld hebt.

Alvast bedankt.
 
voorbeeld?

Een voorbeeld bestandje is altijd handiger ;)

Maar ik zou het niet zoeken in vert.zoeken, maar eerder met index gaan werken.
In een apart tabblad zou je een formule kunnen maken die op een regel al je informatie geeft en dan verder gaat zoeken als er nog een zelfde artikelnummer staat in de volgende regel, etc.

Mocht er geen dubbele waarde zijn, dan zie je ook maar 1 regel. Wel een dubbele waarde, dan kun je zelf bepalen welke je dan nodig hebt.
 
Twee opties gebaseerd op dezelfde formule
 

Bijlagen

  • DubbeleZoeken.xls
    17,5 KB · Weergaven: 70
Wher,

jouw formule is heel handig, dank je wel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan