• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

GDW2290

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Hallo
Ik probeer aan de hand van de formule verticaal zoeken de premie te berekenen van personen die tewerkgesteld worden. De ene zijn uurloon is niet hetzelfde als de andere, vandaar mijn formule. Bijgevoegd vinden jullie de file terug als voorbeeld. Het probleem dat zich voordoet, is omdat de formule perfect werkt bij de naam Suat, maar totaal niet bij de naam Erwin?? Ik krijg dan steeds een foutmelding. Wat is er mis met die naam? Ik heb dit nog al eens voorgehad met een totaal andere file, maar snap niet goed wat ik fout doe... Het strafste is, als ik die namen verwijder en vervang door bv naam 1 en naam 2 dan werkt de formule perfect?

Glenn

Bijlagen

Als je uw namen alfabetisch sorteert zal het wel lukken

Je bent de laatste parameter vergeten:
PHP:
=VERT.ZOEKEN($D$4;Tabel1;2;0)

Bedankt Edmoor dat was idd de reden... Domme fout van mezelf :(

Ik sluit dit item af als opgelost ;-)

De opmerking van emields in #2 is ook belangrijk bij VERT.ZOEKEN
In dat kleine lijstje is het geen probleem, maar zeker iets om in de toekomst rekening mee te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan