• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost VERTICAAL ZOEKEN

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

raynoorden

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2020
Goedemiddag, kan iemand mij helpen met onderstaande tabel.

Leverancier heeft een prijsverhoging doorgestuurd, nu wil ik op artikelniveau bekijken wat de verschillen zijn in bedragen

Ik zeg: B1 (kolom) is mijn handvat
Dan vraag ik zoek in J1:L1549 naar het nummer dat overeen moet komen met kolom J
En zet in Kolom N de nieuwste inkoopprijs uit KolomIndex 12
Benaderen op ONWAAR en dan als uitkomst N/B

Waar ga ik de mist in

Bijlagen

je moet kolom B converteren naar getal en dan deze formule in kolom N
Code:
=VERT.ZOEKEN(B1;$J$1:$L$1549;2;0)

Zelf begrijp ik er niet veel van wat je hebt geschreven.
Toch een poging gewaagd met power query.

Bijlagen

Oke dank je wel voor de tip, maar helaas geen goed resultaat. Er komt nu wel een antwoord terug, alleen staat het niet op de juiste plekken. Zie voorbeeld: In kolom B is nummer 19900 nu € 29,97 en wordt in het voorbeeld nu met deze berekening € 12,56, terwijl het antwoord € 27,75 moet zijn

Bijlagen

Sorry ik zal het verduidelijken

Kolom B1 = de oude prijs
Kolom L1 - de nieuwste prijs

Hiervoor wil ik graag een uitkomst in Kolom N

Oke, dank jullie wel voor de hulp. De laatste hulp komt heel dichtbij de werkelijkheid, maar heb nog steeds het idee dat hij alles door elkaar gooit.

Voorbeeld artikel 42500 staat niet aan de linkerkant en hij vult wel een resultaat in, daar hoort dan toch N/B te staan of 0

Bijlagen

Komt dit nu een beetje in de buurt?

Bijlagen

Sorry Peter.

Voorbeeld: 18110 is de prijs nu € 12,6816
De nieuwe prijs is € 13,9468
Excel maakt er met de formule 58,12453745 van.

18110000147StukStukEUR30,6912,6816

1811027,893613,9468
[td width="71pt"]
58,12453745​
[/td]​

Peter 59 dat is hem inderdaad, hoe vertaal je dit nu naar vertikaal zoeken, want ik heb die optie query niet op de computer waar ik standaard op werk

Welke versie van excel gebruik je?
Tevens nog even het voorbeeldje met een extra kolom voorzien of het e.e.a. gewijzigd is.

Bijlagen

Dit is helemaal goud Peter / Office 365 (gaat via het werk), hier thuis kan ik jouw bestand wel helemaal openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan