• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaalzoeken + Vergelijken + Wijziging aangeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 94799
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 94799

Hi

Ik ben op zoek naar een formule(s) welke het volgende kan situeren.

Opbouw Exceldocument
Tabblad; gisteren
Tabblad; vandaag
Tabblad; huidig

Tablad gisteren | A2 hoort bij B2 & C2
A2 artikelnummer ; (random order)
B2 hoog ; Getal X
C2 laag ; Getal X

Tablad vandaag| A2 hoort bij B2 & C2
A2 artikelnummer ; (random order)
B2 hoog ; Getal X
C2 laag ; Getal X

Tablad huidig;
A2 artikelnummer
B2; Getal X
C2; Getal X

Tabblad gisteren moet qua data worden vergleken met vandaag. Indien het getal welke hoort bij artikelnummer A2 dus B2 en C2 op tabblad Gisteren afwijkt hetzelfde artikelnummer op tabblad Vandaag dan op tabblad huidig het artikelnummer uit tabblad vaandag plaatsen in A2 met de daarbij horende getal dus in dit geval B2 + C2.

In kolom A van gisteren staan artikelnummers welke voorkomen in tabblad vandaag alleen niet in dezelfde volgorde. Het kan dus zijn dat op tabblad GISTEREN artikelnummer ABCD1 op A2 staat en in het tabblad VANDAAG dit artikelnummer op A15 staat.

Ik heb een voorbeeld met formules bijgevoegd alleen krijg ik de random order niet voor elkaar ;)

Bekijk bijlage Hoog-Laag.xlsx

in gisteren staat id 98 en in vandaag en huidig staat 97 hoort dat?

klop het dat hoog en laag random moeten worden of bedoel je het idnr?

Hi!

Ik heb snel wat gechecked en het lijkt erop dat je hebt het gefixed hebt Cobbe! Ik moet nog wat testen. Bijzonder vet!!!! Mijn dank is nu al groot :)

Hi Cobbe! Ik ben met het document aan de slag gegaan. Hopende dat ik werkend zou krijgen.... Probleem is dat op het tabblad gisteren en tabblad vandaag de kolommen HOOG & LAAG niet op B(hoog) en C(laag) staan maar op Q(hoog) R(laag). Ik heb getracht jou voorbeeld aan te passen maar dat lukt mij niet echt. Maw ik krijg data in de kolommen. Zou je mij hier nog mee kunnen helpen?

mijn dank is groot!

En in welke kolom staat dan het artikelnummer?
Kun je niet een bestandje posten met een toestand zoals het echt is.

Is dit misschien de oplossing die je zoekt?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan