Verticale beeldinstelling monitor niet goed te krijgen >>> zwarte balk bovenin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert01

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Verticale instelling monitorbeeld niet goed te krijgen.
Gevolg: zwarte balk bovenin beeld die ten koste gaat van de werkbalk onderin die vrijwel niet meer zichtbaar is.
Uitgangspunten:
Moederbord: ASUS P6T
Monitor: Samsung SyncMaster 923NW met de juiste software daarvoor.
Beelschermadapter: NVIDIA GeForce 9800GT
Nieuwste software stuurprogramma geïnstalleerd: NVIDIA 8.17.12.8562
Aangesloten op een Desktop PC met Windows 7 Ultimate
Beeldresolutie: maximaal: 1440x900 en een maximale vernieuwingsfrequentie van 75 Hz.
In Apparaatbeheer zijn geen storingen gemeld.

Probleem:
is begonnen nadat ik het beeldscherm wat lichter wilde instellen aan de hand van de monitorinstellingen. Daarbij heb ik per ongeluk de automatische instelling aangeklikt, waarna het beeldscherm niet meer in de normale positie ingesteld kon worden. De monitorinstelling blijft op stand 255 staan en daarmee kan ik mijn beeld geheel niets meer verticaal uittrekken.
Gevolg is een zwarte rand bovenin en mijn werkbalk is onder bijna geheel verdwenen [ zou ik evt. nog aan de zijkant kunnen instellen ;-( ].

Wat heb ik geprobeerd:
- De nieuwste software voor mijn videokaart geïnstalleerd; zonder succes.
- Monitorinstellingen reageren niet op de vertikale instellingen.
- Via de software van de videokaart van NVIDIA heb ik getracht de bureaubladgrootte en –positie in het gareel te krijgen door de schaling voor de aspectverhouding als voor volledig scherm te vergroten; dit werkt gewoon niet en hier wordt totaal niet op gereageerd.
- Ook de positie heb ik getracht via de software naar boven te krijgen, maar dan gaat het beeld wel naar boven, maar de aspectverhouding blijft dezelfde waardoor het beeld van het Bureaublad onder de zwarte balk bovenin weer wordt weggedraaid; het is dus de werkbalk in beeld of de bovenzijde van het Bureaublad.
- Geheel afgesloten en opnieuw aangesloten.
- Samsung hulp gevraagd, maar kon mij ook niet helpen dan naar verwijzing van de software van NVIDIA.

Misschien belangrijk:
Ik kan me vaag herinneren dat ik enige tijd geleden (ergens op mijn pc) de beeldresolutie van 720 naar 1080 beeldlijnen ten onrechte heb ingesteld. Er kwam toen geen reactie op en misschien is het beeld nu door de automatische beeldinstelling daardoor nu wel uit zijn verband getrokken.
Ik weet dit echt niet meer. Probleem hierbij is dat ik nergens deze instelling meer kan ontdekken of dit werkelijk het geval is en dat ik met een terugschakeling naar 720 beeldlijnen het probleem over zou zijn. Ik kan deze beeldsignaalinstelling helaas nergens meer terug vinden.

Ik denk dat ik zo alle info in kaart heb gebracht. Wie heeft een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan