• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticale gegevens ophalen van een horizontale lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickBrug

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2015
Berichten
22
Vanwege ziekte van iemand moet ik een groot excelbestand met gewerkte uren van 2019 omzetten naar 2020

Op blad 1 staan in kolom A de namen van de werknemers.
Daarna komen tabbladen van de aparte medewerkers.
Daar staan de gegevens dan per medewerker vermeld.

In het huidige bestand zitten bij de werknemers opzoekfuncties van de waardes van de gegevens op blad 1.
Als we 2020 maken, dan hebben we te maken met andere dagen qua weken, daarom pakt de opzoekfunctie nu niet de juiste waardes.

Ik heb een klein voorbeeldbestandje gemaakt.

De vraag is nu hoe kan ik makkelijk bij werknemer Rob de opzoekformule doortrekken, maar zo dat dat de letter naar rechts gaat en het cijfer op 4 blijft.
 

Bijlagen

  • urenoverzicht 2020.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 44
Bedankt voor het meedenken, maar dat werkt niet.
In het tabblad van Rob wil ik de gegevens van 2,3,4,.... januari hebben.
Die gegevens staan in het eerste blad horizontaal.
Als ik =Blad1!B$4 hanteer, dan komt bij Rob in heel januari de uren van 1 januari te staan.
 
En... je kan er meteen ook voor zorgen dat het voor iedereen en voor elke maand klopt (als tenminste alle dagen van het jaar op rij 3 van Blad1 staan.
Als je op tabblad "Rob" nog enkel "Rob" in A1 zet volstaat in B3:
Code:
=INDEX(Blad1!$1:$1000;VERGELIJKEN($A$1;Blad1!$A:$A;0);VERGELIJKEN(DATUMWAARDE($A3&"-"&B$2&"-2020");Blad1!$3:$3;0))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan