Verticale strepen in beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinnn

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Hallo,

ik heb zo'n 3 maanden geleden een nieuwe pc gekocht. Alles beviel prima, totdat het volgende gebeurde. Na een tijdje gamen (tijden verschillen) krijg ik een gestreept scherm. Dit is telkens in andere kleuren, het ligt er net aan wat ik aan het doen was. Tijdens deze strepen doet mijn computer het nog wel, aangezien ik gewoon door kon praten via skype. Ik kan voor de rest niets doen, ik kan hem alleen uitzetten met de aan/uitknop. Na het opnieuw opstarten doet die het gewoon weer, totdat het scherm weer gestreept raakt.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik weet namelijk niet of het aan mijn videokaart ligt, of aan mijn beeldscherm, bedrading, of misschien zelfs een virus. Ik hoop sowieso dat iemand kan zeggen wat het niet is, zodat ik wat geruster kan zijn.

ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Robin

Laatst bewerkt:
Als het alleen tijdens het gamen gebeurt, zou het kunnen liggen aan je videokaart. Als die kapot is, kun je inderdaad zwarte blokjes en/of gekleurde strepen zien. Probeer een andere videokaart in je computer te zetten. Dat kan het probleem oplossen.

Groetjes,
Marius

Het is inderdaad waarschijnlijk je videokaart, Die kun je dan opsturen voor garantie.

Of het aan je bekabeling ligt, kun je testen door er een andere kabel tussen te stoppen.

En of het aan je beeldscherm ligt, moet je je beeldscherm op een andere computer aansluiten en kijken of die hetzelfde heeft.

Grt

Rens

bedankt voor jullie reacties. het is echter wel zo dat ik niets meer van mijn normale beeld zie, dus echt alleen maar strepen. Op internet zag ik dat het ook kan liggen aan stof tussen/op je videokaart. Zou het kunnen helpen als ik mijn PC van binnen even van stof verwijder? Ik heb wel superveel koel en blaasmiddelen er in zitten (een officieel woord weet ik er niet voor).

ik hoor het wel, in ieder geval bedankt voor deze verduidelijking.

bedankt voor jullie reacties. het is echter wel zo dat ik niets meer van mijn normale beeld zie, dus echt alleen maar strepen. Op internet zag ik dat het ook kan liggen aan stof tussen/op je videokaart. Zou het kunnen helpen als ik mijn PC van binnen even van stof verwijder? Ik heb wel superveel koel en blaasmiddelen er in zitten (een officieel woord weet ik er niet voor).

ik hoor het wel, in ieder geval bedankt voor deze verduidelijking.

Het zou aan stof kunnen liggen, stof houdt namelijk een hoop warmte vast, waardoor je videokaart te warm wordt. Je zou idd nog kunnen proberen om te stof te verwijderen.

Dat kun je doen met een droge doek, of met een compressor.

De 'superveel koel en blaasmiddelen' heten fans. Of een simpel woord: ventilator.

Mocht de stof verwijderen niet helpen, zou ik toch een garantie aanvraag doen. aangezien je pc pas 3 maanden oud is.
Toch wel raar als er na 3 maanden al zoveel stof in zit, dat je videokaart daarvan kapot gaat. Staat je kamer in een extreem vieze/stoffige kamer? Of ergens in een hoekje waar je nooit komt met een stofzuiger. Want dan zuigt je pc de stof gewoon in je laptop.

Grt

Rens

nu je het zegt, mijn computer staat op een vloerbedekking die vrij veel stof vast kan houden (erg dicht bepakt). We hebben een schoonmaakster die om de 2 weken het huis schoonmaakt, maar die schijnt de laatste tijd veel te vroeg weg te gaan.. ..Dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn? dan zou ik zelf mijn kamer extra goed bij kunnen houden.

Zou een kast o.i.d. ook kunnen helpen?

heel erg bedankt.

Een kast zou de uitgeblazen warmte alleen maar vast kunnen houden. Dat is niet aan te raden. Er moet een balans zitten tussen de hoeveelheid stof in de omgeving en de ventilatie.

zou het vaker stofzuigen van mijn kamer dan misschien een oplossing zijn?

zou het vaker stofzuigen van mijn kamer dan misschien een oplossing zijn?

aangezien je een schoonmaakster hebt, lijkt me dat niet nodig. En mijn computer zit een een hoekje onder mijn bureau weggewerkt. Dus daar zal ik het niet aan moeten liggen.

Ooit je kast al open gehad? als er echt gewoon een dikke laag stof binnen in op de pc ligt, dan is je kamer idd te smerig. En met een dikke laag bedoel ik dan ook egwon dat je het er met je vinger af kunt halen, en dat er dan ook gewoon veel mee komt.

Als je er zeker van bent dat het je videokaart is, dan zou ik toch garantie aanvraag doen. En waarschijnlijk moet dan heel je pc op de post(tenminste als het een retail computer is) maar dat kan de fabrikant jou denk ik beter vertellen.

Grt

Rens

Laatst bewerkt:
ik heb de computer zelf in elkaar laten zetten. Ik heb hem nog niet open gehad. Wel heb ik mijn vinger over de zijkant van mijn computer gehaald (waar gaten zitten voor lucht) en daar kwam wel wat stof vanaf.

Ik heb nu heel veel series zitten kijken en daar kreeg ik geen beeldstoring, bij het gamen komt het dus veel vaker voor.

sorry voor mijn slechte woordenschat in de computersector, maar toch fijn dat jullie het vaak begrepen.

ik weet niet hoe ik de kast open moet maken, maar ik zal binnenkort eens kijken of ik dat ergens kan vinden.

bedankt!

ik heb de computer zelf in elkaar laten zetten. Ik heb hem nog niet open gehad. Wel heb ik mijn vinger over de zijkant van mijn computer gehaald (waar gaten zitten voor lucht) en daar kwam wel wat stof vanaf.

Ik heb nu heel veel series zitten kijken en daar kreeg ik geen beeldstoring, bij het gamen komt het dus veel vaker voor.

sorry voor mijn slechte woordenschat in de computersector, maar toch fijn dat jullie het vaak begrepen.

ik weet niet hoe ik de kast open moet maken, maar ik zal binnenkort eens kijken of ik dat ergens kan vinden.

bedankt!

Geen dank.

Aangezien je aangeeft dat het probleem zich vooral voordoet bij gamen, zal het probleem idd je videokaart zijn.
Aan de zijkant wat stof is verklaarbaar.

Je kunt je kast open maken, door een paar schroefjes los te draaien. Je vind die schroefjes aan de achterkant van je computer. En dan aan de rechterkant. Daar zit helemaall rechts 2/3 schroefjes. Haal wel je computer van de netstroom af als e hem openschroeft.

Vertrouw je het niet, of durf je het niet aan. Zal ik hem gewoon terug brengen naar het bedrijf/persoon waar je hem hebt laten bouwen. Die weten er ook wel raad mee denk ik. En zullen ongetwijfeld ook je garantie kunnen regelen.

Grt

Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan