Verticale strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianna2302

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Berichten
16
Hoi hoi,

Ik heb de volgende vraag.
Een paar maanden geleden heb ik een pc met de volgende configuratie gekocht.

Intel Core2quad Q8300
Moederbord p5n-t deluxe
4096 MB GEIL ddr3 geheugen (2 modules van 2 gig)
1 TB Harddisc
Dvd Rw
Ati Radeon HD4890 1024Mb DDR5 videokaart.
Gamers Kast huntkey ATX
Huntkey Green Power voeding output 450 watt max output 550 watt

Op dit moment is de videokaart vervangen voor een Ati HD 5570 1024Mb DDR3 omdat we in eerste instantie dachten dat de andere het onderstaande probleem veroorzaakte maar dat is dus niet het geval.

Mijn pc draait op Windows XP Professional met ServicePack 3

Ik krijg regelmatig verticale strepen op mijn beeldscherm (dit is een LG Flatron E2240)
beeldflippen.jpg




Ik heb mijn pc al diverse malen helemaal opnieuw geïnstalleerd en daarbij ook een andere OS gebruik (windows 7) maar ook daarbij gaf hij dezelfde problemen.

We hebben met medewerking van de winkel waar we hem hebben gekocht dus ook al een andere videokaart erin gekregen maar ook dit lost het probleem niet op.
Van de week toen ik hem weer contacteerde met ditzelfde probleem vroeg hij me om het geheugen te testen.
1 strip eruithalen, kijken wat hij daarop deed, en wanneer dit het geval was ook de andere te testen.
Nadat ik 1 strip verwijderd had heeft hij anderhalve dag goed gedraaid.
Vanavond installeerde ik Paint Shop Pro x3 en toen ik Paint shop opstartte kreeg ik direct weer die strepen.
Pc uitgezet, geheugenmodules gewisseld, pc opgestart, Paint Shop Pro x3 opgestart en meteen weer strepen.

Ik heb nu dus weer beide modules teruggezet omdat dit dus ook hetzelfde probleem blijft geven.
Nu zat ik te denken, kan het zo zijn dat mijn voeding te licht is?
Wordt er op het moment dat ik dus geheugen verwijder meer gevraagd van de voeding waardoor ik deze problemen kan hebben?
Heb je eventueel nog andere tips voor me ? (nu wordt ineens gezegd op een forum dat het wel eens combinatie van processor met moederbord zou kunnen zijn??)

Groetjes Marianna
 
Laatst bewerkt:
Hoe jou verteld word het geheugen te testen, is niet de beste manier. Kan er mee door, maar doe toch maar even een softwarematische test.

Download hier Memtest86+, en brand het op een CD'tje. Zet vervolgens de computer uit, en haal 1 reepje werkgeheugen uit de PC. Start vervolgens de PC weer op, en tijdens het opstarten druk je F12 in, tot je een menu krijgt waar je de mogelijkheid hebt om te kiezen tussen verschillende boot-media. (HDD, DVD, USB enz.) Kies hier voor de CD/DVD speler, en wacht tot het programma geladen is.

Laat het programma een test doen, en laat het de gedurende 6 tot 8 uur netjes z'n test's doen. Als dat programma zegt, dat er fouten zijn in het geheugen, dan weet je al genoeg. Doe deze test eveneens met het andere reepje werkgeheugen.


*Poef, licht schiet uit, anyways:*

2e waar ik aan denk, is het moederbord dat niet goed werkt. Dit is vrij moeilijk te testen. Merk je naast de strepen, ook nog traagheid / problemen met data-opslag?

Over jou vraag over de voeding:

Huntkey Green Power voeding output 450 watt max output 550 watt

Nou lijkt me het geen verkeerd merk (maar daar heb ik ook al een tijdje niet meer op gelet, dus ik loop wat achter met "de markt".). Als ik het goed lees staat er dus Huntkey {bladiebla} Output 450 Watt ? Want een dubbele wattage heb ik namelijk nog nooit gezien. Bovendien, heeft een 500 watt voeding mijn C2D niet overleeft. Dus misschien is het inderdaad wat slankjes.

Wordt er op het moment dat ik dus geheugen verwijder meer gevraagd van de voeding waardoor ik deze problemen kan hebben?

Ja, maar dit is niet dramatisch veel.
 
Laatst bewerkt:
Harstikke bedankt.
Inmiddels ook geheugen vanuit een andere pc geprobeerd, en wederom hetzelfde probleem..
Ik zal die memtest nog doen, maar ben er eigenlijk wel zeker van dat het het geheugen niet is.

Ik heb maar WEER naar die zaak gemaild wat we er nu echt aan gaan doen om dit op te lossen omdat ik t nu wel aardig zat ben.
 
Welkom nog op Helpmij.nl

De bekabeling naar monitor is die ook al eens nagekeken?Is er al eens een andere monitor geprobeerd???Kan wellicht ook daar inzitten.

En een Huntkey voeding....ach er zijn beterere.Deze valt onder de noemer redelijk.Maar lijkt mij geen probleem te zijn.
 
@Frankwannet

Er is zelfs een nieuwe monitor voor gekocht, en ook die gaf dezelfde problemen.
Het systeem is nu op 3 monitors getest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Deliner nu gemaild dat hij met een passende oplossing moet komen .. heb er nu lang genoeg op zijn advies mee getest
 
Ik vind al raar dat hun dan met "advies"komen dat JIJ(u) je geheugen maar moet testen.Nu dus niets meer accepteren van ze en laten hun je maar een goed werkende pc leveren.
 
Mag best JIJ zeggen hoor :) Zo oud ben ik nog niet (bijna 35) hahaha..

Ik ga er ook niet meer mee accoord als hij me wat anders zegt te doen, dan maar pc inleveren en paar dagen/weken pc kwijt.. maar dat ding kan never na 8 maanden zulke klachten leveren...

Zowieso blijken we nu wel wat voorgelogen te zijn.. hij omschreef het toen als een monstermachine (tja verkooptrucjes...) vind het jammer want zijn service is normaal heel goed.... dus hoop echt nog op een passende oplossing van zijn kant
 
Op zich is het geen verkeerde pc hoor.Een paar maanden terug was dit idd een monstermachine;)

Hoop dat gauw opgelost is voor je.Ik zeg dan maar je.Dat mag voor iemand van 42Ahummmmm:p
 
Oke dan heb ik niks gezegd.. hahahaha...
Vind het al raar want we komen er nu een paar jaar bij deze winkel..

Ik wacht even zijn oplossing af (deze week) en dan laat ik het hier ook even weten.
Trouwens wel fijn dat er in ieder geval nog 1 forum is waar je probleem serieus wordt genomen ;)
 
Je mag alles tegen me zeggen hoor:D

Ben idd benieuwd wat er aan oplossing komen gaat.Jammer dan wel dat je even zonder moet doen dan maar het is niet anders.
Positief over Helpmij.nl??Vertel het verder!!!!!!:d
 
Ik wil jullie even laten weten, dat ik vanavond de pc terug ga brengen naar de winkel zodat ze m daar uitvoering kunnen testen.. Ik hoop dus dat dat snel gebeurd zodat ik m ook snel weer terug heb.
Als ik m terug heb laat ik het jullie weten wat er mee aan de hand was!
Nogmaals thanks voor jullie hulp!
 
Goedemiddag,


Hier Dennis van Deliner Computers.

Nadat wij de computer hebben binnen gekregen voor reparatie en aan wat testen en hardware veranderingen hebben onderworpen, zijn wij via google op dit forum terecht gekomen.

De strepen hebben wij afgelopen week eenmalig gekregen.
De rest van de tijd komen deze strepen niet meer.

Geheugen / CPU / VGA Kaart zijn bij het testen vervangen om te kijken of het probleem terug komt, of dat het weg blijft.
Maar ook in de hier binnen gebrachte configuratie werkt het Paintshop programma zonder problemen. ( op 1x na )

Wat in bovenstaande reactie niet is gemeld is dat de computer geen garantie meer heeft.
De computer is afgelopen zomer verkocht alszijnde demo model met 3 maanden garantie.

De videokaart omruil vorige maand was uit coulance gedaan, ondanks de computer buiten garantie viel.

Wij hebben computers die niet goed funtioneren ook altijd liever hier op locatie omdat wij hier alle onderdelen voor handen hebben om een computer te testen.
Echter in sommige gevallen ( strepen in beeld, wat vaak een geheugen kwestie is ) proberen wij telefonisch wat tips te geven hoe een probleem kan worden geconstateerd. Dit omdat dan niet de complete computer naar ons toe hoeft te komen als klanten niet om de hoek wonen.
Vaak is het dan met een omruil van een module / grafische kaart / hdd opgelost.

De computer heeft op onze website tekoop gestaan als '' Gamers Edition '' wat dit , zoals hierboven staat omschreven, ook was een jaar geleden.
Voorgelogen hebben wij in deze zeer zeker niet, aangezien de specificaties op onze website exact overeen kwam met de geleverde pc.

Momenteel zijn wij nog een aantal dingen aan het testen van de computer, en zullen de klant op de hoogte houden van de status ( welke op haar beurt dit forum weer op de hoogte zal houden ).


Met vriendelijke groet,

Dennis
Deliner Computers
 
Ik ben inderdaad vandaag op de hoogte gesteld van de status van de pc.
Zoals hierboven vermeld, heeft de computer daar éénmalig de strepen gegeven, maar bleek de voorste fans vol stof te zitten.
Dit kan kloppen, omdat ik niet wist dat er aan de voorkant ook fans zaten.
Zoals Deliner zelf ook kan beamen, was de pc aan de binnenkant hartstikke schoon.
Dit kan ook niet anders, want wij lopen hier elke maand het systeem na.

Ik heb het pc probleem ook hier niet op het forum gezet om de winkel waar dit systeem gekocht is naar beneden te halen, want zoals al eerder gezegd, zijn service is altijd goed geweest in de afgelopen jaren dat we daar komen.

Het garantietermijn vind ik toch wel min, 3 maanden, maar goed, dat is het probleem op zich niet. Het systeem mag, al zou er 10 jaar garantie op zitten never niet zulke klachten hebben na 8 maanden !!!!

We zijn nu tot de overeenstemming gekomen dat hij de pc nog test met de kap erop (hij heeft daar de hele week open gestaan met testen) en de voorste fans nog vol stof om te kijken of het eventueel een warmteprobleem zou kunnen zijn.
Wanneer die het dan weer zou doen, dan gaan ze hem stofvrij maken, en vervolgens weer de kap erop doen om te zien wat het systeem dan doet.
Ik hoop morgenmiddag weer wat van de winkel te horen en hem dan eventueel op te halen
 
@Deliner :Welkom op Helpmij.nl

Ten eerste vind ik het netjes van u beide dat er een stukje feedback komt alhier in dit topic.:thumb:

Mijn vraag is wel waarom er op dit systeem maar 3 maanden garantie geleverd is.Dat het een demo model is doet er niets aan af.Tenzij....dit in overleg met de klant afgesproken is.
Maakt mij even nieuwsgierig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan