• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken advanced?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotrax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik heb een tabel en daar staan meerder data in en daarachter een aantal gebeurtenisen.

nu kan ik dmv vertikaal zoeken de gebeurtenis weergeven die vandaag gaat plaatsvinden. echter kan het zijn dat deze data meerdere keren voorkomt in de tabel waardoor er dus ook meerdere gebeurtenissen zichtbaar moeten worden (maximaal 10)

Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ook de andere velden worden getoond en niet alleen het eerste veld wat hij tegenkomt in de tabel?

Hoi,

Ik denk dat daar wel een oplossing voor is, maar vind het moeilijk om dat in de voor jou specifieke situatie te 'bedenken'. Kan je het bestand gezipt meesturen?
Wil je niet dat het door Jean-et-Alleman te lezen is dan moet je me het mailen

Teun

Ik zie dat ik inderdaad niet helemaal duidelijk ben geweest.

Ik heb een studierooster voor studenten en daarop staan verschillende vakken. Elk vak heeft per week zijn eigen rij met daarin een datum verwerkt en de activiteiten die gaan plaatsvinden. (de stsudent kan dan met filter de week doornemen, etc)

nu leek het mij handig om op basis van de huidige datum de activiteit van vandaag eruit te lichten op een ander werkblad (vertikaal zoeken dus) echter pakt hij alleen (logisch) de eerst gevonden datum en niet de dezelfde datum van een ander vak (het komt natuurlijk voor dat er meerdere vakken op een dag een activitiet hebben.)

ik hoop dat ik wat helderheid heb kunnen verschaffen. Ik kan je het document niet sturen omdat ik dit op mijn werk heb liggen

maar je moet denken aan iets soortgelijks als het bestandje wat ik meestuur

Bijlagen

Ik neem aan dat je in je tabel gebruik maakt van kolomkoppen.
Klik hier ergens in en kies dan Data, Filter, Autofilter.
Je krijgt dan keuzedriehoekjes naast je kolomkoppen.
Hiermee kun je filteren. Je kunt de filters ook nog combineren als je wilt.

dan moet ik telkens handmatig de waarden aangeven en dat is nou net niet de bedoeling

Hoi Rotrax,

Ik heb zoiets aangepast, waarschijnlijk is dit de bedoeling.

Ik heb tevens mijn kalender/agenda toegevoegd Ook dat zou met een paar kleine aanpassingen kunnen doen wat jij wilt (maar dan mooier).

Jeroen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan