• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotrax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
nog een vraagje over vertikaal zoeken

als ik een vertikaal zoeken functie heb gemaakt verwijs ik naar een kolom. nu wil ik in een tabel op 40 velden deze functie gebruiken, dus maak ik de gegevens absoluut in de formule en kopieer deze naar rechts. echter moet ik nu handmatig aangeven dat het telkens om een andere kolom gaat die vernaderd nl niet vanzelf.

is hier een truukje voor?

Je moet alleen de gegevens absolutt maken waarvan je wilt dat ze niet veranderen. Als je in een andere kolom wilt zoeken, moet je deze altijd even aanpassen.

probeer het eens met $ voor de celverwijzing
A$1 -dan blijft regel 1 A verandert dan wel
$A1 dan veranderd 1 A Bliijft
$a$1 dan blijft de cel

wim zoiets kan je proberen met een kolom of cel berijk
ik weet het zo niet precies daar moet ik eerstvaar naar excel gaan om te proberen.

Mocht het niet lukken dan hoor ik dit wel.

wim

stuur me eventueel de formule

Laatst bewerkt:
Zoals ik het begrij wil hij in een deel van het excelblad (tabel) meerdere keren met een cel zoeken en dan veschillende kolommen van de tabel gegevens ophalen. Dan zal je volgens mij deze kolom iedere keer moeten aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan