• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken met meerdere waardes en bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

huibson

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
45
Beste. kan iemand mij helpen met de volgende formule zie bijlage

Indien in B10 een systeem wordt gekozen dan wordt via vert. zoeken alle regels ingevuld in A11:18 / B11:18 / D11:18 / E11:18
Ik wil echter in de zelfde zoekfunctie ook de kolom ral in laten vullen als Cel E9 wordt ingevuld met de juiste batchnummers er achter

de Zoekfunctie in A11:18 ziet er nu zo uit =+VERT.ZOEKEN($B$10;Productiemethoden!A:ZQ;2;ONWAAR)

Ik zelf kom er niet echt uit

Bekijk bijlage verticaal zoeken.xlsx
 
Hallo,

Zoiets??

Waarom staat het +teken voor de formule??

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • verticaal zoeken.xlsx
    31,2 KB · Weergaven: 50
+ teken

Hallo Peter, dat is denk een kwestie van dikke vingers, zou het anders ook niet weten :D
Heeft geen toegevoegde waarde
 
reactie op zo iets

Hallo Peter

Bijna goed maar ik wil via de als-functie in de 1e kolom ook zoeken naar een juiste ralkleur indien die ingevuld is in E9.

Thx
 
Hallo Huibson

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp het even niet.
Wat of waar dient gezocht te worden als iets in cel E9 is ingevuld?

Voeg in je bestand eens in hoe het daadwerkelijk uit dient te zien.

mvg
Peter
 
re zoeken

Hallo Peter,

Even een korte uitleg. ik kies in blad werkinstructie in cel B10 het systeem T01 A 4laags waarna via de als functie in kolom A de regels worden ingevuld uit blad productiemethodes. nu wil ik ook dat indien ik een kleur opgeef in cel E9 blad werkinstructie, hij kijkt naar (in dit geval) de 4e laag op blad productie methodes naar de Ralkleur (kolom 19. daarna wordt dan de desbetreffende batchnummers worden ingevuld.

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg.
 
Hallo Huibson

Nee, het is mij absoluut niet duidelijk.
Dus het RAL nummer(kleur) weet je uit je hoofd en vult dit in cel E9 in.
Hierna dient er dus een batchnummer in kolom C vanaf cel C11 ingevuld te worden.
Waar staat dit batchnummer ergens?

Tevens valt mij op dat er 3 "T 01 A (4 laags)" keuzes zijn en met vert.zoeken stopt de formule bij de eerst gevonden waarde.
Waar zijn de andere waarden oftewel die worden in de werkinstructie helemaal niet weer gegeven terwijl er wel andere waarden aan verbonden zijn.
Zelf krijg ik het idee dat de hele opzet niet naar behoren functioneert en denk ik dat het e.e.a. over een andere boeg gegooid dient te worden.

Misschien hebben andere forumleden hier een andere kijk/invulling voor.

Mvg
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan