Paul-RT
Giga Honourable Senior Member †
- Lid geworden
- 6 dec 2003
Ja, alweer een vraag over mijn facturering.
Stel, ik maak een factuur.
Middels een besturings element haal ik klant gegevens op uit een ander document.
Klantnummer, naam, adres worden ingevuld, factuur gemaakt, afdrukken en opslaan.
Enkele weken / maanden later wijzigen de adres gegevens van de klant.
Als ik nu weer die oude factuur open om in te zien, dan wijzigen de adres gevens mee.
En dat wil ik dus niet.
Kan ik een knopje maken, (mag in een cel staan), waarmee ik een opslaan opdracht geef, en dat daarna wijzigingen niet meer mogelijk zijn? Eventueel met een ALS(Z1=0); mogen er gegevens gehaald worden met vertikaal zoeken. Is z1 ongelijk aan 0 (1 ofzo) dan mag dat niet meer.
Het moet dan bijvoorbeeld aan deze regel worden geplakt.
Ik heb meerdere van deze vertikaal-zoeken cellen.
Stel, ik maak een factuur.
Middels een besturings element haal ik klant gegevens op uit een ander document.
Klantnummer, naam, adres worden ingevuld, factuur gemaakt, afdrukken en opslaan.
Enkele weken / maanden later wijzigen de adres gegevens van de klant.
Als ik nu weer die oude factuur open om in te zien, dan wijzigen de adres gevens mee.
En dat wil ik dus niet.
Kan ik een knopje maken, (mag in een cel staan), waarmee ik een opslaan opdracht geef, en dat daarna wijzigingen niet meer mogelijk zijn? Eventueel met een ALS(Z1=0); mogen er gegevens gehaald worden met vertikaal zoeken. Is z1 ongelijk aan 0 (1 ofzo) dan mag dat niet meer.
Het moet dan bijvoorbeeld aan deze regel worden geplakt.
Ik heb meerdere van deze vertikaal-zoeken cellen.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A1;KlantenRECR.xls!$B$3:$I$102;3)
Laatst bewerkt: