• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken uitschakelen na opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Ja, alweer een vraag over mijn facturering.
Stel, ik maak een factuur.
Middels een besturings element haal ik klant gegevens op uit een ander document.
Klantnummer, naam, adres worden ingevuld, factuur gemaakt, afdrukken en opslaan.

Enkele weken / maanden later wijzigen de adres gegevens van de klant.

Als ik nu weer die oude factuur open om in te zien, dan wijzigen de adres gevens mee.
En dat wil ik dus niet.

Kan ik een knopje maken, (mag in een cel staan), waarmee ik een opslaan opdracht geef, en dat daarna wijzigingen niet meer mogelijk zijn? Eventueel met een ALS(Z1=0); mogen er gegevens gehaald worden met vertikaal zoeken. Is z1 ongelijk aan 0 (1 ofzo) dan mag dat niet meer.
Het moet dan bijvoorbeeld aan deze regel worden geplakt.
Ik heb meerdere van deze vertikaal-zoeken cellen.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A1;KlantenRECR.xls!$B$3:$I$102;3)

Laatst bewerkt:
Print je facturen eerst naar een PDF (via bv de gratis PDF Creator). Dan heb je altijd vastliggen wat je verzonden hebt.

het mooiste zou zijn om de data als 'tekst' te kopieren ipv vert.zoeken. Dan staat de data er altijd vast in

Als tekst kopieren? Hmmm, en als ik dan een fout naam aanklik, kan ik dus van voren af aan beginnen.
Hoe werkt dat dan precies?

Kun je niet even een fake sheet posten?

dwz, een echte sheet met fake data ;)

Kan wel per email, niet in een topic.
Er zitten bedrijfs gegevens van mij in, gekoppelde klantenbestanden, etc.
Mail mij eens via een link in m'n profiel, dan krijg je de folders gezipt en wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan